Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Alles over boilies, mixen en particles

Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor CarpTracker » 13 Apr 2010, 03:20

Word dit de nieuwe hit, boilies met probiotic??

Van een koi karper aas aanbieder:

Het geheim is Hikari Germ ook wel Probiotics genoemd. Deze levende bacteriën (lactobacillus) worden toegevoegd aan het Koi Karper aas en zorgen voor een optimale darmwerking. Het resultaat is een uitzonderlijk goede spijsvertering, een snelle en constante groei, minder watervervuiling en vuilophoping, plus een gezondere Koi.
De Hikari Germ bacteriën worden ook wel Probiotics genoemd. De gunstige werking van deze bacteriën is niet alleen bekend bij kwekers, ook in producten voor menselijke consumptie zoals yoghurt en Yakult wordt gebruik gemaakt van deze bacteriën.


Heeft een beetje mijn nieuwsgierigheid gewekt en ben eens wat verder gaan zoeken. Daarbij kwam ik het volgende geen flauwekul artikel tegen, het WWW staat er vol van:

Effect of probiotics for common carp (Cyprinus carpio) based on growth performance and digestive enzyme activities
Animal Feed Science and Technology, Volume 127, Issue 3, Pages 283-292
W. Yanbo, X. Zirong

Effect of probiotics for common carp (Cyprinus carpio) based on growth performance, feed utilization (feed conversion ratio, FCR) and digestive enzyme (protease, amylase and lipase) activities was investigated. The photosynthetic bacteria and Bacillus sp. isolated from common carp ponds were added to carp basal diets as the probiotics in three forms: 1gkg−1 lyophilized photosynthetic bacteria cells (PSB), 1gkg−1 lyophilized Bacillus sp. (B) and their mix. Twelve aquaria with replicates for treatment and control were used. After a 60-day feeding experiment with probiotics supplemented and non-supplemented control diets, the diets supplemented with probiotics showed significantly better results of growth performance and FCR than those with the basal diet (control). Mean digestive enzyme activities of all probiotics treatment groups were significantly different (P<0.05) with that of the control. The protease activity was remarkably higher in the mix and Bacillus sp. compared with PSB and control. However, there was no difference between the mix and Bacillus sp. As for amylase and lipase, assays showed higher activity in the mix as compared to the rest. In conclusion, it showed that probiotics highly increased the growth performances and digestive enzyme activities, and decreased FCR. Furthermore, different probiotics forms indicated different performances and the mix produced the best results.


Hier in Nederland moet het nog een hit gaan worden. Bij googlen op boilie probiotic op pagina's in het Nederlands heb ik slechts enkele hits gevonden die nog niet eens betrekking hadden op een boilie zelf. Dat moet nog gaan komen.
Engelse sites bieden het al volop aan. Het is maar dat je het alvast weet.
De vraag is wanneer we voorverteerde vetten en koolhydraten gaan gebruiken, voorverteerde eiwitten hebben we al.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor Louis » 25 Sep 2010, 21:04

De in bacteriën in Yakult en Actimel zouden weerstandsverhogend moeten werken volgens de fabrikanten. Uit testen is gebleken dat dit niet te bewijzen valt en dat er bij zieke mensen zelfs een negatief effect kan optreden.
Fabrikanten bedenken steeds weer wat nieuws om ons te verleiden en zo de verkoop te stimuleren.
Rod Hutchinson schreef in één van zijn boeken dat (vismeel)boilies drie dagen na fabricage het meest effectief waren qua vangsten. Hij dacht dat het met de aanwezige bacteriën te maken had die dan het aas iets extra's mee gaven.
Dat gefermenteerde bestanddelen een positief effect hebben op de bijtlust weten we natuurlijk al heel lang. Denk maar eens aan kippenmaïs dat een week in een afgesloten emmer heeft staan te weken of het witte sap van blikmaïs.
Ook zijn er heel veel andere gefermenteerde (dus door bacteriën voorverteerde) ingrediënten te koop.
Niks nieuws onder de zon dus of oude meuk in een nieuw jasje.
Dat iets goed voor de karper is en hij het daarom zou prefereren boven ander aas komt me enigszins bekend voor, was geloof ik iets met hoogwaardige melkeiwitten en vitaminesupplementen van ene Fred Wilton.
We weten allemaal hoe dat afgelopen is ook al heeft het een tijd(je) geduurd voordat men het licht zag.
Een karper vreet wanneer ie honger heeft en omdat hij niet beter weet dan dat alles wat eetbaar goed voor hem is pakt hij het makkelijkst te verkrijgen voedsel. Of het nu watervlooien, slakken, mosselen, muggenlarven, particles zijn of hoogwaardige boilies, hij vreet het gewoon. Dat ze nu op veel wateren niet meer alles klakkeloos opvreten of soms heel erg voorzichtig heeft natuurlijk alles te maken met de negatieve ervaringen die ze hebben gemaakt met het door ons vissers aangeboden voedsel. Dat je tegenwoordig op afwijkend aas (met bijvoorbeeld de genoemde bacteriën) vaak meer vangt dan op kapot gevist aas is dan ook wel logisch maar dat wil nog niet zeggen dat het dan per definitie ook beter aas is natuurlijk en door de karper als zodanig wordt herkent en gewaardeerd.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor CarpTracker » 27 Sep 2010, 05:28

Daar zijn ze al. De probiotic boilies in een leuk zakje verpakt. Er zullen er nog heel wat volgen.
Zet er een paar fieldtesters op die er een paar groten mee vangen en het word de hit van 2011.

Louis, ik vind het altijd leuk om de handel te observeren en wat voor gekkigheden ze uithalen
om dikke winsten te maken. Niets mis mee maar niet uit mijn portomonaie. Het mooiste vind
ik altijd de namen die ze erbij bedenken.
We noemen ze niet voor niets zoetwater varkens. Ze vreten alles wat voor hun bek komt.
Weten te varieren met aas is volgens mij een van de belangrijkste sleutels die tot succes
kunnen leiden. Dat kan hoogwaardig spul zijn maar net zo goed ook crap.

Afbeelding
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor Louis » 11 Nov 2012, 16:03

Hier hebben we er weer eentje met het ei van Columbus ;) :

http://www.carpcrossing.com/hydro-progressive/
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor CarpTracker » 11 Nov 2012, 16:28

Men zou de jeugd die tegenwoordig al geïnviteerd word om aan allerlei jeugdkampen deel te nemen moeten
waarschuwen voor deze over het paard getilde gekkigheden i.p.v. ze te laten drillen door allerlei sponsors die
daar aanwezig zijn. Dat zou de eerste les moeten zijn. Eventueel bij de HSV waar ze toch al lid van moeten zijn
om te mogen vissen. Met een stukje plastic van 5 cent aan de hair kun je de grootste karper van het water vangen.

Gaat helemaal nergens meer over, bollen tot €18,- per kilo.... Commercie, geld en nog eens geld.
Als er na zo'n reclame campagne slechts 10 procent van de vissers het even een keertje probeert
om dan alsnog vast te stellen dat er geen wonderaas bestaat is voor de producent het doel al bereikt.
Daarna kan het weer uit de schappen voor het volgende wonder verrichtende product of dat nou
Hydro Progressive heet of een of andere fantasy naam heeft van welke willekeurige boilieboer dan ook.

Tel Sell in het kwadraat !
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor bobby » 11 Nov 2012, 16:44

ach louis ze moeten wat schrijven om hun product aan te prijzen of het nou waar is of niet .
ik ben ook wel eens zo een testvissertje van een bepaalt merk langs het water tegen gekomen hij zij dat er met zijn bol 30procent meer gevangen word (waar hij dat op baseert weet ik niet )
resultaat de dag er na was ik 3 vissen en hij een platte -)g zijn antwoord was dat hij gek had lopen vissen ::))
een paar maanden later kwam ik de beste man weer tegen op een beurs en hij begon weer met het 30 procent verhaal ik schoot in de lach en ik vroeg of hij me nog herkende toen kreeg hij een rooie boei en was toen niet meer zo spraakzaam.
maar er zijn heel veel mensen gevoellig voor zulke stukjes en die dan toch een zakje proberen ,helaas vergeet men vaak dat de grote vissen van de foto s niet in een kanaal of in openbaar water gevangen zijn maar in een betaal water in frankrijk ofzo .
het is gewoon een rare handel geworden en er is veel aanbod dus je moet wat verzinnen om te verkopen
Random avatar
bobby
 
Status: Offline
Berichten: 141
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 20 Sep 2012, 20:56
Woonplaats: amersfoort
Thanks: 1
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor CarpTracker » 11 Nov 2012, 16:48

bobby schreef:maar er zijn heel veel mensen gevoellig voor zulke stukjes en die dan toch een zakje proberen

;)

Bobby, hij probeert met die bol 30 procent meer omzet te halen voor zijn sponsor. Vaak krijgt de gesponsorde
persoon zelf af en toe een zakje mee of mag het kopen tegen een gereduceerd tarief......
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor bobby » 11 Nov 2012, 19:01

ach af en toe een beetje reclame maken voor een product wat ook echt goed is heb ik niet zoveel problemen
mee maar als het enorm opgehemeld word ga ik toch wel spugen net als bij dit filmpje

[youtubejw]http://www.youtube.com/watch?v=xQ-HO-3jSk8[/youtubejw]

[youtube]xQ-HO-3jSk8[/youtube]
Random avatar
bobby
 
Status: Offline
Berichten: 141
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 20 Sep 2012, 20:56
Woonplaats: amersfoort
Thanks: 1
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor Louis » 12 Nov 2012, 19:44

Heb zelf geen probleem met reclame. Kan er soms zelfs hartelijk om lachen.
Waar ik wel problemen met heb is dat er soms, al dan niet bewust, een loopje met de waarheid wordt genomen alleen om de kas te spekken.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor bobby » 12 Nov 2012, 22:06

ik kon altijd wel lachen om deze telsell reclame ::)) me schoonvader heeft er toen nog 1 gekocht -)g -)g ::))

[youtubejw]http://www.youtube.com/watch?v=XzumXwSAy4M[/youtubejw]

[youtube]XzumXwSAy4M[/youtube]
Random avatar
bobby
 
Status: Offline
Berichten: 141
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 20 Sep 2012, 20:56
Woonplaats: amersfoort
Thanks: 1
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor edje » 13 Nov 2012, 08:12

-)g je kan m zelfs in je nacht kastje kwijt wat wil je nog meer?
als je plotseling wakker word en je hebt zin om te vissen !
wat dach je van 3 op een rod-pod....wow
Random avatar
edje
 
Status: Offline
Berichten: 530
Geregistreerd: 07 Apr 2012, 17:23
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 9 posts

Re: Voorverteerde enzymen, Probiotic Boilies. karper

Berichtdoor CarpTracker » 13 Nov 2012, 13:30

Tegenwoordig ligt er in de meeste nachtkastjes wel een extra ''korte hengel'.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Volgende

Terug naar Karperaas: Boilies, particles en overig karperaas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten