Voorkeuren aas spiegel en schub ?

Alles over boilies, mixen en particles

Re: Voorkeuren aas spiegel en schub ?

Berichtdoor Daaf » 16 Okt 2012, 12:11

Artikel waar Bart op doelt stond een paar jaar terug in de KW, weet niet meer precies welk nummer. Meen dat het Boudewijn Stolk was, maar dat weet ik niet zeker meer. Zal er op terug komen mocht ik het weer tegenkomen.

Ik heb op zowel vismeel aas als zoet aas spiegels gevangen. Dat er voorkeuren zijn geloof ik zeker, je hoort het ook te vaak om het allemaal als toeval af te doen. Op het TK ving ik vorig jaar in één jaar meer spiegels dan in alle voorgaande jaren bij elkaar, opmerkelijk genoeg op een bol waar geen vismeel in zat (zoet was ie ook niet echt). Dezelfde bol leverde in totaal 6 projectspiegels (4 van mezelf, 2 van vismaten) op, sinds ik weer met een pure vismeelbal vis heb ik er 2 bij gevangen op pellets, 0 op de vismeelbal. Meerdere vismaten van me hebben op opmerkelijk veel uren en vissen nog geen projectspiegels, ik vraag me opeens af of die heren met vismeelballen zouden vissen.

Op een ander water in de buurt heb ik ook bijna alleen maar met vismeelballen gevist. Hoewel ik in de loop der tijd daar ook wel een aanzienlijk deel van de spiegels heb gevangen zit ik me opeens te bedenken dat toch wel een hoop van die vissen kwamen in de paar sessies dat er een keer wat anders aan hing en met de pen of korst. Toeval? Het zou zeker kunnen, te weinig gegevens om dat dicht te timmeren. Opmerkelijk is het wel. Nog zo een, van de verschillende vismeelballen die ik gevist heb leverden degenen die meer dan alleen vismeel hadden gevoelsmatig net iets meer spiegels op. Met uitzondering dan van één toevoeging, waarvan ik wel vaker heb gehoord dat die het ook beter zou doen bij de schubs.

Het is ook redelijk algemeen bekend dat ander aas andere vissen brengt. In deze niet alleen als in schub/spiegel, maar meer dat individuele vissen aasvoorkeuren hebben.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Vorige

Terug naar Karperaas: Boilies, particles en overig karperaas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron