Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Alles over boilies, mixen en particles

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor Karperjager » 31 Jul 2012, 10:30

Ik vis al jaren zo op de instant toer. Heb gewoon geen zin meer in dat geerger van je voerstek bezet, enz. Veel te druk hier in de omgeving.
En instant vissend heb ik altijd het idee dat het nog beter kan, twee beten kan er ook drie zijn... Maar er zijn zoveel meer factoren die je sessies doen slagen of mislukken.
Zo ook gisteren weer, heb een dagje op het Twentekanaal gepland en met 20mm boilies en tijgers gevist, en ik zat er nog geen kwartier toen er een wit busje schuin aan de overkant stopte en er vervolgens een tweetal grote tonnen uit de auto werd gehaald. Er kwamen ook twee stalen emmers aan een lange touw tevoorschijn en toen was de bedoeling duidelijk: Er moesten monsters van het water genomen worden. De emmers gingen met grote plonzen te water en een van de twee die een vrouw blijkt te zijn vond het kennelijk wel zwaar werk want de volle emmer viel tot twee keer toe uit haar handen wat een daverende klap op de stalen beschoeiing gaf. Na nog een aantal keren plonzen vertrokken ze weer na een kwartiertje.
Kijk, dit kan je sessie natuurlijk helemaal in de soep laten lopen, dan maakt het echt niets meer uit of je een voerstek hebt of instant zit te vissen. Enige oplossing zou verkassen kunnen zijn, maar de stalen beschoeiing klinkt zo ver door dat het weinig zin heeft en bovendien ga ik er vanuit dat de kanaalvissen wel wat gewend zijn wat geluiden betreft.
De vraag is alleen wanneer de karpers van de schrik bekomen zijn...
Gebruikers-avatar
Karperjager
 
Status: Offline
Berichten: 1192
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 04 Jul 2010, 23:49
Woonplaats: Lessluggage in Struinallee
Thanks: 2
Thanked: 11 keer in 11 posts
Voornaam: Tonnie

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor sandermiddelhuis » 31 Jul 2012, 10:52

hoi remko. tegenwoordig ben ik ook meer een instand visser geworden. want ook hier bij ons word er ook duftig gevoerd! ik vis zowel met boilies als met particles. de bol waar ik mee vis komt ook op zon 4,50 de kilo en dat vind meer dan genoeg duurder vind ik niet nodig en zie er ook niet het nut van in. wat ik wel ontzettend goed vind gaan is boilie kruim mits er niet teveel brasem op het water aanwezig is. klein aas is een killer vooral als je instand aan het werk gaat alleen als je gaat voorvoeren zal je gemiddelde gewicht op den duur omhoog gaan maarja ik heb het liefst zoveel mogelijk beet en het struinen vind ik vele malen mooier dan het vissen op voerstekken! alleen in de winter onderhoud ik nog een voerplek. voor de rest lekker struinen en met klein aas in de weer en soms alleen bollen beetje inspelen op het moment dat je zit te vissen. en leverpoeder! dat mag bij mij niet ontbreken in mijn bol als er iets is waar ik vertrouwen in heb dan is het dat wel! he grtn sander :-)
Random avatar
sandermiddelhuis
 
Status: Offline
Berichten: 1557
Afbeeldingen: 12
Geregistreerd: 13 Feb 2010, 19:55
Woonplaats: achterhoek
Thanks: 10
Thanked: 32 keer in 31 posts

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor Richard » 31 Jul 2012, 11:55

Vis altijd zo goedkoop mogelijk, en merk ook geen verschil met de duurdere ballen! alleen in je knip merk je het 8-)
Vis met bollen die op een kleine 0,25 de kilo komen en dan kun je strooien als de goed heilig man :sint
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor CarpTracker » 31 Jul 2012, 16:21

Voeren doe je op gevoel, daar zijn geen kant en klare oplossingen voor, wel richtlijnen die je naar verloop van tijd
kan aanpassen al naar gelang de opgeleverde resultaten. De frequentie, tijdsduur en de hoeveelheden die ik gevoerd
heb waren altijd afhankelijk van de stek observatie en vangst omstandigheden. Een en dezelfde stek langdurig aan het
draaien proberen te houden is weer een heel ander verhaal dan als voor een tijdelijk te bevissen stek.

Op het Twentekanaal met het steeds maar dunner geworden karperbestand aan moet je tegenwoordig wel weten
waar en wanneer je voert. Een voerstek waar je tig kilo's voer dumpt op de verkeerde plaats en tijd kan je gewoon
een serie blanks opleveren. Een korte voersessie op de goede plaats en tijd kan je een paar mooie vissen opleveren.
Kortom, je moet ze opzoeken en daarop inspelen. In het verleden had je nog wel eens het geluk dat je van de ene rondtrekkende groep karpers in de andere viel en een aangevoerde stek langdurig bleef doorlopen. Die kans daarop is de laatste jaren een héél stuk minder geworden.

De laatse 2 jaar vis ik zelf nog maar af en toe een keertje instant en doe dit met een enkele boilie of een paar bollen
om het meestal wat extra atractiever gemaakte haakaas heen. Ik heb de meeste vissen die ik gevangen heb op een simpele goedkope boilie gevangen. Duur hoeft niet altijd beter te zijn. Een goedkope, afwijkende "crap bol" kan het
vaak beter doen tussen al dat exotische kril, betaine, salminol, alminol, kruiden, wondermiddelen enz. enz. geweld.
Dat word nogal eens onderschat.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor Karperjager » 31 Jul 2012, 16:35

Hey Remco,
Het maximale bereik je als de karpers los zijn terwijl je zit te vissen op dat water, als je een week gevoerd hebt, als je de enige bent die op het water kan vissen, en het water een hoge bezetting heeft van 20+ ponders :)
Maar je hebt altijd te maken met keuzes, wat en hoeveel zet ik in? Daar is geen algemeen antwoord op te geven, dat ligt aan de ervarenheid van de visser in kwestie. En wateren verschillen enorm wat de manier van aanpak betreft. Voor de meesten geldt dat een of twee weken voeren en vervolgens op de stek vissen. Tja dan is het alles of niets.
Gebruikers-avatar
Karperjager
 
Status: Offline
Berichten: 1192
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 04 Jul 2010, 23:49
Woonplaats: Lessluggage in Struinallee
Thanks: 2
Thanked: 11 keer in 11 posts
Voornaam: Tonnie

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor Louis » 31 Jul 2012, 18:15

Remco,
er is maar één ding zeker in het karpervissen en dat is dat niets zeker is.
Wat ik wel weet is dat je op de goede plek moet vissen waar de vis zit en als ze dan willen azen vreten ze hun eigen stront nog of nog liever nog die van een andere karper. Ze zijn gek op voorverteerd voedsel.
Dat je met een attractieve boilie misschien meer karpers aanspreekt mag waar zijn maar hoeveel zijn er tegenwoordig niet die eerst hun boilie voorweken om deze oud en veilig te laten overkomen om onze vriend te foppen?
Hoe attractiever hoe meer witvis dus ook brasems je aantrekt. Soms lokt dit dan ook weer karper op de stek maar bij te kleine boilies wordt je natuurlijk helemaal gek van al die platten.
Wil je veel vangen dan is dit wellicht de beste bol maar ook de duurste. Veel hangt natuurlijk ook af van het bestand aan karper en brasem en aan de hoeveelheid natuurlijk voedsel aanwezig in dat water.
Als je de advertenties in de bladen mag geloven dan zijn alle boilies tegenwoordig onweerstaanbaar voor vriend karper en als je niks dan vangt kun je niet vissen!
Dat zo 'n rond balletje voedsel is weten de meeste karpers inmiddels wel op de meeste wateren. Wanneer ze dan de keuze hebben wat zullen ze dan pakken? Waar ze het meeste vertrouwen in hebben natuurlijk en dat is de bol waar het meeste mee gevoerd wordt.
Een nieuwe attractor zal instant best een paar extra vissen opleveren die het uit nieuwsgierigheid pakken.
Hoe meer iets opvalt des te herkenbaarder het is en hoe eerder het ook tegen je kan werken natuurlijk. Kijk maar naar blikmaïs bijvoorbeeld. Ben je de eerste ermee op een water dan maak de borst maar nat en geniet er van want na een tijdje komen de eerste boeggolven van vluchtende vissen. (Volgens mij heb ik dit bij een andere topic ook al eens aangehaald).
Wat voeren betreft is de vraag wat je wil bereiken:
Vis aan je aas laten wennen, vis naar je stek lokken en vasthouden of allebei?
Bij een grote voercampagne zou ik voor niet al te duur aas gaan met wel een goede voedingswaarde en bij voorkeur een aparte attractor waar op dat water niet mee wordt gevoerd en gevist al is dit niet altijd makkelij te achterhalen.
Bij hit en run zou ik met twee of meer smaken gaan voeren om te achterhalen wat de voorkeur van de vis heeft al kan dat per dag, week of maand verschillen.
Heb je de vis gelocaliseerd en weet je niet zeker of ze azen of nog gaan azen zou ik op hun nieuwsgierigheid gokken en met een single vissen met hooguit een pva zake voer erbij.
Zoals ik in het begin al schreef bestaat er geen methode die altijd en overal werkt. Flexibel in je aanpak blijven en je aan de karper aanpassen en niet proberen om hem zich jou aan te laten passen want dat werkt meestal niet ;) .
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor Louis » 31 Jul 2012, 18:35

Als ik me niet vergis komt het boven aan staande citaat van de site van MTC geschreven door Mitz van der Kamp.

Een boilie met een goede voedigswaarde en volgepropt met attractoren zou in theorie het best denkbare aas moeten zijn. Of dit in de praktijk ook het geval is hangt natuurlijk van meerdere factoren af.

De één voert liever wat meer met goedkope, maar wel kwalitatief goede bollen om op die manier veel vissen te bereiken en laten we eerlijk wezen met elke gevreten bol krijgt de karper meer vertrouwen in deze boilie en zal ie misschien wel meerdere keren op dezelfde bol gevangen worden omdat hij er al zoveel van gevreten heeft zonder nare gevolgen.
De ander voert liever instant een paar superatractieve boilies om een karper te verleiden tot aanbijten. Omdat deze gelijk bij de eerste keer misschien al op het droge getrokken wordt heeft hij geen vertrouwen op kunnen bouwen in deze boilie en zal hij zich niet snel weer laten verleiden op deze bol.

Als bolieboer zou ik het liefst de laatste verkopen, als visser hangt het van de omstandigheden af...
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor CarpTracker » 01 Aug 2012, 01:53

Denk dat de zoektocht naar kant en klare oplossingen een utopie is in de karpervisserij. Die zal niemand ons kunnen
geven. Misschien bij benadering. Eigenlijk zouden we dat ook niet moeten willen denk ik. Dan hadden we het met z'n
allen niet zolang volgehouden met het belagen van onze vrienden. Het is een spel (hoofdzakelijk met jezelf) en voor
mij mag dat ook zo blijven.

Heb de gelukkige omstandigheden gehad dat ik een dikke 10 jaar een ontoegankelijke stek ter beschikking heb gehad
in Enschede waar ik naar hartelust mijn ding heb kunnen doen. Toen ik 'm kreeg had ik er ook nog eentje in Hengelo onder bijna gelijke omstandigheden. De eerste paar weken ging ik er regelmatig een keertje heen om te vissen (instant) en gelijktijdig de boel te observeren. Het zag er niet best uit in de buurt van de stek wat aktiviteit van karper betrof en heb er na diverse keren op verschillende tijdstippen te hebben gevist geen karper op de mat gekregen. Dit was in schril contrast met het TK Hengelo waar ik toen toch nog wel bijna elke dag aanwezig was. Er moest dus duidelijk wat aktie ondernomen gaan worden om dat te veranderen.

Het voeren om de nieuwe stek aan het lopen te krijgen.
Het plan van aanpak. Nazomer 2000, dit zeg ik er even bij omdat in die tijd het karperbestand nog goed te noemen
was. Vergeleken met 10 jaar daarvoor was het al wel een stuk minder geworden. Het TK karperbestand was toen al
op z'n retour!

Week1&2
Elke dag een emmertje kleine partikles (gebroken mais, tarwe, hennep en duivenvoer) om er leven in het water te
krijgen en dat mocht van mij ook wel grotendeels witvis zijn, daarvoor deed ik het ook in eerste instantie. Na twee dagen
begon er zich al verhoogde activiteit van witvis aan de oppervlakte te vertonen. Het emmertje werd de daaropvolgende dagen een goed gevulde 10 liter emmer. Na dit +/- een week volgehouden te hebben kwamen er de eerste tijgernoten door de particles heen gemengd voor nog een aantal dagen. Het gebroken, kapotgekookte kippenmais en tarwe werd er daarvoor verminderd. Toen ik de eerste karpers spotte ben ik onmiddelijk gestopt met alle kleingrut en ben toen overgestapt naar overwegend boilies aangevuld met wat tijgernoten. Inmiddels was de 2e week verstreken. Ik bleef de karper maar ook nog veel witvis spotten en van laatstgenoemde moesten we nog even vanaf voor zover dat mogelijk is.

De derde week:
Alleen nog maar doorgevoerd met boilies en dan denk ik een kilo of 4-5 per keer de eerste dagen, afbouwend naar 2-3
kilo de laatste dagen voor het eerste keer vissen gaan. Heb er nooit een exacte wetenschap van gemaakt van hoeveel
het nu precies was, zoals gezegt gewoon op gevoel.Je moet daarin ook niet te ver doorslaan want dat grammen/ ponden
gelul heeft helemaal geen zin naar de aanloop van het najaar toe met een redelijk goed bestand aan karper..
In elk geval had ik al voldoende karper op de stek en daarbuiten gespot, tijd voor de eerste sessie. Mijn hengel werd beaasd, een bol of 10 eromheen geschoten en binnen een half uur heb ik mijn eerste TK3 karper gevangen op een van
de voerstekken. Gelijk eentje van 29 pond en dat in een tijd dat je in Hengelo met een enkele 28+ ponder per jaar al
de koning te rijk was! Binnen enkele weken had ik er zelf een 65 stuks op de mat gehad van een kaliber waar je destijds
alleen maar van kon dromen, in Twentekanaal begrippen uitgedrukt dan. Buiten de vangsten van mijn vismaat om die er ook nog een behoorlijk stel gescoord heeft.

Dit was dus in het kort mijn manier om een niet lopende stek aan het lopen te krijgen.Om dan een vaste stek aan het lopen te houden daar had ik in Hengelo al ruimschoots ervaring mee opgedaan.
Ga er verder geen uitleg bij geven van hoe en waarom anders krijg je een artikel waar je een half blad mee zou kunnen vullen. Een beetje denker leest het wel. Dit was voor mij het begin van een aantal ultieme TK3 karperjaren, tot aan de Vredesteinramp in Augustus 2003. Daarna werd alles geleidelijk anders op de stek.

Remko Oude Elferink schreef:Wanneer voer je een stek op ?
Maar stel dat je de vis vind en je begint te vangen, je bent redelijk alleen en je hebt geen last van andere voerders.. Wanneer voer je dan meer en hoeveel meer? Hoop dat je je gevoel kunt beschrijven.

Ik heb het karpervissen altijd simpel benadert, het is een simpel dier die zich gewoon wil voortplanten, zich veilig wil voelen en daarvoor moet vreten en daarbij een stel hersens heeft ter groote van een erwt. Gedrag wat hij instinctief vertoond kennen we inmiddels allemaal, tenminste dat denken we..
Het is toch heel simpel dat als je een tijdje b.v. 1 a 2 kilo gevoerd hebt en er bij de eerste sessie een paar vissen op
vangt je er dan toch van mag uitgaan dat het voer verdwenen is. Dat was dan dus niet teveel. Ik zou er persoonlijk
op dat moment met een gerust hart 30 procent meer voer op durven dumpen. Zolang een stek goed blijft lopen heb je niet teveel gevoerd. Als ie een dag later gaat stilvallen dan wil dat nog niet zeggen dat het voer er nog ligt, of er juist
te weinig voer heeft gelegen! De vraag die dan opkomt is of moet je doorvoeren of niet ? Ja zou ik dan zeggen, in elk geval (tijdelijk) het zekere voor het onzekere nemen. Wanneer moet je dan voeren als je de stek al bevist? Ik weet het, 1001 vragen werpt dat karpervissen op. In het begin denk je daar diep over na, wat doe ik goed, wat doe ik fout ?
Dan komt het innerlijke gevoel van de visser in kwestie weer naar boven. Wat ga je doen? Dan kom je weer terug bij
de eerste regel van dit berichtje. Niemand kan het je precies zeggen, je eigen gevoel met eerder gemaakte ervaringen zullen het moeten doen. En dan nog kun je gigantisch op je smoel gaan. Zoals Louis al schreef, niets is helemaal zeker

Een kleine anekdote, een ervaring die zich wel eens vaker voordeed en wat goed bij bovenstaande alinea past:
Ik had al een dag of 3 geen stoot beet meer gehad op de stek. Dat waren meestal korte sessies van een uurtje of 5-8.
Eigenwijs als ik ben heb ik desondanks gewoon mijn portie voer achtergelaten, vangen of niet. De daaropvolgende dag was het weer niets. Ik begon er al over na te denken of ik weer wat voer moest achterlaten voordat ik de boel zou opruimen. Heb het toch maar gedaan, een uurtje voor het inpakken mijn portie boilies alvast gedumpt en warempel
een minuutje of 20 daarna een gigantische fluiter van een run en toch nog een mooie karper op de mat. Na het inpakken (en weer een ervaring rijker) nog maar een portie extra voer gedumpt en de volgende dag gewoon weer gevangen......
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor Louis » 01 Aug 2012, 17:58

Vis zelf de laatste jaren meestal instant. De laatste keer dat ik gevoerd heb was op een water met een redelijk bestand.
Omdat er ook veel brasem zit heb ik met zelfgemaakte 24 mm boilies gevoerd. De eerste drie keer ongeveer 5 kg verspreid over het gehele water. Daarna voor aanvang van de sessie ca. 2 kg ruim verspreid tussen de twee hengels in. Met de voerboot het aas uitgevaren met een handje pellets en of hennep er bij. Na een run niet meer bijgevoerd behalve dat handje voer in de voerboot! Vergeleken met mijn maten, die instant visten, ving ik meestal een stuk beter en naarmate het seizoen vorderde werden de vangsten alleen nog maar beter. Soms kreeg ik na 20 minuten al de eerste run!
Ondanks dat er ook een hoop kleine karper zat en brasems van meer dan 10 pond! ving ik deze amper. Als haakaas had ik wel twee 24 mm boilies. Meerdere vissen zelfs diverse keren gedubbeld.
Wanneer ik voorvoer doe ik dit met groot aas en zo verspreid mogelijk zodat niet een of twee vissen alles wegvreten. Zo kun je met relatief weinig voer toch redelijk veel vissen bereiken.
Voeren op plekken waar reeds natuurlijk voedsel voorkomt is natuurlijk ook altijd beter dan op een plek waar ze niet of nauwelijks komen.Toch dat kuiltje maar eens opzoeken ;)
Heb even weinig tijd dus een andere keer misschien meer.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor BartT » 04 Aug 2012, 19:22

Op het kanaal heeft het langdurig voorvoeren mij niet veel opgeleverd, zoeken naar de vis en meerdere stekken drie dagen aanvoeren lijkt effectiever. Op het kanaal gebruik ik voornamelijk bollen, die niet super atractief hoeven te zijn.
Op geslotenwater heb ik met de Luc de Baets methode wel resultaten gehad, maar ook met het voeren van een kilo of acht op een klein water oppervlag. Eerst genoemde methode was langdurig(van augustus tot november, om de dag 2 tot 8 kg bollen, aanvankelijk van de actie tijdens vissen) en laatst genoemde was een dag of 5, maar dan wel dagelijks.
Bij het vangen van veel karper, vis ik graag met kl=eine(8-12 mm), zachte boilies( als het water het toelaat), maar in de regel een wat grotere bol die of heel zoet of heel scherp/pittig is, in beide gevallen met minimaal 20% vismeel.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor Mark Bouwhuis » 29 Aug 2012, 17:16

dit onderwerp kan inderdaad complex maar ook simpele theorieën bevatten...
Kan alleen maar praten uit eigen ervaringen..
Aangezien ik veel doordeweekse korte nachten maak kom ik in de avond aan en ruim ik meestal rond 7:00 u weer op...
In het begin strooide ik maar "raak" 2 a 2,5kg boilie in de mix met pellets per dag gedurende de 4/5 dagen voordat ik ging vissen...in die periodes kon ik toch serieus vis vangen daar. Precies een jaar later op hetzelfde stuk dacht ik het zelfde kunstje te flikken en deed ik het alleen met 1kg aas en dan maar 2 dagen van te voren,omdat ik dacht de vissen "liggen"er toch wel....Gek genoeg werden de aanbeten minimaler tot soms geen??
Naarmate ik het volume en de aanloop (aantal dagen) weer weer omhoog ging brengen werden de aanbeten ook weer frequenter...

Op een ander type water heb ik het omgekeerde meegemaakt door veel te voeren viel het dood,simpelweg omdat er dan teveel keus was had ik het idee en de vis gewoon op de bodem bleef liggen herkauwen op hun gemak,en soms ook letterlijk bovenop de montage ligt te vreten!(gezien op helder water)
Voerde ik praktische niets of alleen wat met en pva zakje dan ontstond er een soort van voedsel nijd en sloeg het op hol..

Laat ik het zo zeggen elk water leent doorgaans een andere aanpak,hoewel ik er wel van overtuigd ben dat voor voeren zeker werkt waar dan ook. Alleen het juiste aas,formaat en het achterhalen van mogelijke aastijden (dag of nacht azers) is makkelijk en van belang te weten te komen..bouw dan gewoon ene stekje op en in de loop van je ervaringen zul je weten of het juist meer of minder voeren beter werkt..

Ook de buitenlandse tripjes die we wel hebben gemaakt leende zich vaak makkelijk voor 60 a 80kg aas in de week,dit leverde dan ook heel erg veel vis op doordat het voer maar bleef komen op de stekken(praat ik over grote wateren dan)
Maar als de vis er niet komt door welke reden dan ook kun je inderdaad ook weer 50 kg mee naar huis nemen..omstandigheden als type water, wind,watertemperatuur en dieptes zijn uiteraard ook bepalende factoren..

Om nog één mooi voorbeeld te geven kende ik vroeger iemand die een stek flink wilde gaan aanvoeren met duivenvoer,gelukkig kon hij die stek mooi observeren omdat de bodem te zien was,echter kwam hij erachter dat alles uit het duivenvoer weg werd gegeten behalve de erwten??!?! Dag in dag uit bleven er erwten liggen?? Heel apart..om er maar mee te zeggen dat het water vol vis kan zitten en je aas weg eet,maar zie je je aas dus niet omdat het te diep is en je gaat toevallig met die erwten vissen omdat het een keer wat anders is dan mais....;-)

good luck
Gebruikers-avatar
Mark Bouwhuis
 
Status: Offline
Berichten: 222
Geregistreerd: 21 Jun 2012, 19:19
Thanks: 39
Thanked: 7 keer in 5 posts


Terug naar Karperaas: Boilies, particles en overig karperaas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron