Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Alles over boilies, mixen en particles

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor Karperjager » 31 Jul 2012, 10:30

Ik vis al jaren zo op de instant toer. Heb gewoon geen zin meer in dat geerger van je voerstek bezet, enz. Veel te druk hier in de omgeving.
En instant vissend heb ik altijd het idee dat het nog beter kan, twee beten kan er ook drie zijn... Maar er zijn zoveel meer factoren die je sessies doen slagen of mislukken.
Zo ook gisteren weer, heb een dagje op het Twentekanaal gepland en met 20mm boilies en tijgers gevist, en ik zat er nog geen kwartier toen er een wit busje schuin aan de overkant stopte en er vervolgens een tweetal grote tonnen uit de auto werd gehaald. Er kwamen ook twee stalen emmers aan een lange touw tevoorschijn en toen was de bedoeling duidelijk: Er moesten monsters van het water genomen worden. De emmers gingen met grote plonzen te water en een van de twee die een vrouw blijkt te zijn vond het kennelijk wel zwaar werk want de volle emmer viel tot twee keer toe uit haar handen wat een daverende klap op de stalen beschoeiing gaf. Na nog een aantal keren plonzen vertrokken ze weer na een kwartiertje.
Kijk, dit kan je sessie natuurlijk helemaal in de soep laten lopen, dan maakt het echt niets meer uit of je een voerstek hebt of instant zit te vissen. Enige oplossing zou verkassen kunnen zijn, maar de stalen beschoeiing klinkt zo ver door dat het weinig zin heeft en bovendien ga ik er vanuit dat de kanaalvissen wel wat gewend zijn wat geluiden betreft.
De vraag is alleen wanneer de karpers van de schrik bekomen zijn...
Gebruikers-avatar
Karperjager
 
Status: Offline
Berichten: 1192
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 04 Jul 2010, 23:49
Woonplaats: Lessluggage in Struinallee
Thanks: 2
Thanked: 11 keer in 11 posts
Voornaam: Tonnie

Re: Wat heeft jullie voorkeur en hoe pakken jullie het aan?

Berichtdoor sandermiddelhuis » 31 Jul 2012, 10:52