Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor martijn dikken » 20 Mrt 2011, 07:12

Louis, ik denk dat het systeem van syndicaat, veel leuker is als ik dat zo lees in al mijn boeken en magazines. Veel eerlijker en duidelijker beleid ook. Bijvoorbeeld, niet langer dan 48uur op een stek mogen zitten. Want anders heb je gewoon lui die er langer dan een week op de hotspot gaan zitten.
Vaak is het een complex met meerdere waters. In Engeland is nog aardig wat water te vinden. We hebben wel meer, maar goed je mag lang niet overal vissen. In twente zijn we al helemaal slecht bedeeld met water en al helemaal met mooi populaties. Een mooie put is voor een paar jaar terug helemaal kapot gegaan door baggeren, Dag dikke rijen en volschubs en andere mooie vissen.
Random avatar
martijn dikken
 
Status: Offline
Berichten: 232
Geregistreerd: 28 Feb 2011, 19:44
Thanks: 10
Thanked: 2 keer in 1 post

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor Dimitri » 20 Mrt 2011, 08:38

denk dat dit er ook één is die je bedoeld

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dimitri
 
Status: Offline
Berichten: 1152
Geregistreerd: 16 Apr 2010, 13:22
Woonplaats: aan't twentekanaal :-)
Thanks: 40
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor Hummelink » 20 Mrt 2011, 10:13

Kijk, als karpervissers zelf vis gaan uitzetten op wateren waar je niet mag vissen houden de beheerders ook geen rekening met het karperbestand bij eventuele werkzaamheden.

Dus alle tragische gebeurtenissen ten spijt, situaties zoals op de driehoek worden door karpervissers zelf gecreeerd...

En Martijn, om nu jaloers te zijn op het Engelse systeem is wat mij betreft toch echt een aantal bruggen te ver 8-) Er zijn in Twente genoeg schitterende wateren waar je wel mag vissen. Het vertekende beeld dat met name ontstaat door het vetmesten van vis op trutputjes zorgt er alleen voor dat het bestand op de open wateren 'minder interessant' is.

Dat staat bewust tussen aanhalingstekens, het is kiezen of delen wat dat betreft en soms kan het zelfs allebei! En ik ben heel blij dat ik daar geen 800 pond per jaar voor hoef neer te tellen, laat staan voor slechts 1 water :idea:
Gebruikers-avatar
Hummelink
 
Status: Offline
Berichten: 486
Geregistreerd: 17 Aug 2009, 07:43
Thanks: 34
Thanked: 26 keer in 16 posts

Vorige

Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron