Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor frank » 18 Mrt 2011, 21:16

Het cicus gaat dus toch gebeuren :lol: :lol:
Random avatar
frank
 
Status: Offline
Berichten: 961
Geregistreerd: 15 Aug 2010, 07:43
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 10 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor Lesley » 18 Mrt 2011, 21:25

Hummelink schreef:Heb het even nagevraagd bij vd Kolk, de grote vissen staan gepland voor het najaar, tussen de 30 en 40 pond zei Johan :lol:

Ik heb het ook niet verzonnen...


Laat me aub niet lachen.. :lol:

Wat Martijn zegt wat betreft het engelse syndicaat systeem daar kan ik mij ook wel in vinden. Ben zeker niet te beroerd om voor zoiets dergelijks een fatsoenlijk bedrag te betalen, helemaal als je bekijkt wat je er voor terug krijgt.

Gr.
Gebruikers-avatar
Lesley
 
Status: Offline
Berichten: 403
Geregistreerd: 05 Jan 2011, 13:11
Thanks: 4
Thanked: 12 keer in 9 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor mike.l » 18 Mrt 2011, 21:34

martijn dikken schreef:Roepen ze al lange tijd, dikke vissen kopen. Pfff Net alsof karpervissen alleen maar om dikke vis gaat. Mooie boten, steigers. We zijn de enige gekken die een hobby betalen en er controles op krijgen en als je het niet voor elkaar hebt, dikke boetes.

Geef mij dan maar het Engelse syndicaat systeem. Je concentreerd je op een water, betaald er geld voor. Duurste waters zijn zo'n 400pond per jaar. Deel dat is door 12. Dan zit je dus aan het zelfde bedrag als dat je ergens anders lid van bent. Bijvoorbeeld een sportschool. Duidelijke regels per water, mooie kantine en leuk verstandig beheer. Geen boetes, hooguit een ban, als je de regels overtreed.


+1

Mike.
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor sandermiddelhuis » 18 Mrt 2011, 22:03

wat martijn zegt is ook helemaal geen gek idee. heb je ook geen gesleep meer met de vissen en je hebt een goed beheer van het water. want op sommige plekken langs de waterkant kun je nu ook haast niet fatsoenlijk meer vissen en zitten omdat men niks meer onderhoud en alles maar laat dicht groeien :( grtn uut de reetmolle ;)
Random avatar
sandermiddelhuis
 
Status: Offline
Berichten: 1557
Afbeeldingen: 12
Geregistreerd: 13 Feb 2010, 19:55
Woonplaats: achterhoek
Thanks: 10
Thanked: 32 keer in 31 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor CarpTracker » 18 Mrt 2011, 22:51

Mijn syndicaatwater is 65 km lang, kost me Euro 2,71 per maand en raak er nooit op uitgevist. Is voor
hetzelfde geld voor iedereen toegankelijk. Heb de laatste 25 jaar slechts twee panden ervan bevist en
hoop dat ik nog lang genoeg mag leven om uit de resterende, voor mij zo goed als maagdelijke, 50 km
een paar van onze vrienden boven water te krijgen. Voor die 2,71 per maand kan ik bovendien nog ontelbare
andere waters en honderden kilometers aan kanaal bevissen.

Het aanbod aan karper van mijn 'syndicaatwater' is divers (even TK3 niet meer meegerekend), zeer moeilijk
om targetvissen te vangen en niet te vergelijken met een put(je) waar je 500-1000 euro per jaar voor moet
betalen en volgestouwd zit met knotsen van vissen die al in tientallen fotoalbums prijken.

Tip voor de syndicaatwater voorstanders: Ga naar de Forellenvijvers in Hengelo en doe die beste man
een bod met z'n allen en je hebt het water voor jezelf ! In dit geval ontneem je wel andere vissers de
mogelijkheid om een betaalknots te mogen vangen. Veel plezier !
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor Karperjager » 18 Mrt 2011, 23:51

Nee he, dat menen ze toch niet? Dikke karpers uitzetten in die overbezette putten die 's zomers groen zien van het blauwalg met nog een klodder botulisme er bovenop... :(
Wanneer leren ze het nou eens?????
Steek die energie in het onderhouden van wateren maar nee hoor, kost teveel moeite en geld dus doen ze het maar zo!
Maar ik weet al wat het is: Vios wil juist karpervissers als leden weghebben want die denken na en weten veel. En daar kunnen ze zich niet aan spiegelen ;)
Gebruikers-avatar
Karperjager
 
Status: Offline
Berichten: 1192
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 04 Jul 2010, 23:49
Woonplaats: Lessluggage in Struinallee
Thanks: 2
Thanked: 11 keer in 11 posts
Voornaam: Tonnie

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor martijn dikken » 19 Mrt 2011, 09:04

mmm hele goede post Harry. Maar goed als ik eerlijk ben, heb jij toch ook altijd een bevoorrechte positie gehad met je caravan stekken en heb je het ook beter dan een ander gehad. Bovendien het aantal hengels waar je mee mag vissen is twee. Als er dan weer mensen te dicht bij komen zitten wordt je weer helemaal gek. Als je kanaal weer aantrekkelijk wordt door veel vangsten en of dikke vis, dan zal het drukker worden en heb je daar weer mee te delen.
En ik denk dat je toch ook telkens de zelfde vissen vangt op het kanaal, met zo af en toe een verrassing. Zelfs op het groote Albert zijn de vissen over het algemeen allemaal bekent. Als je je op een water toelegt, kom je er wel achter wat er zwemt. Vang jij hem niet dan een ander wel. Niks anders dan op een put.

Waarom ik pleit voor een syndicaat= ook de kameraadschap, maar ook dat je niet Jan en alleman op je water hebt. De regels zijn duidelijk en iedereen heeft zich er aan te houden. De sportiviteit onderling, een vangst vieren. Verdraagzaamheid en respect voor elkaar en waar men mee bezig is.

Het liefst betaal ik helemaal niks. Maar goed die vlieger gaat natuurlijk niet op. Het mooiste zijn grote wateren waar je rust hebt en waar nog nooit gevist is. Maar dat zijn weer de wateren waar je niet mag vissen. Het is gewoon een dilemma. Want dan zit je ook weer niet ontspannen, want hoe leg je thuis die boete uit, bovenop de al zo dure hobby?

Hengelo is een putje van 60 meter bij 80 meter of zo. Ik ben er 12 -14 jaar lid geweest voor 13 euro per jaar(25 gulden in de gulden tijd). Er was een max aantal karpervissers. Ik heb daar hele leuke tijden gehad en veel geleerd en er anderen veel geleerd. Het was ook een veilig en gezellig gevoel zo achter een hek. Ik heb eer vele leuke visvrienden aan over gehouden. En er was mooie natuur, het was een kleine oase midden in Hengelo.
Random avatar
martijn dikken
 
Status: Offline
Berichten: 232
Geregistreerd: 28 Feb 2011, 19:44
Thanks: 10
Thanked: 2 keer in 1 post

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor BartT » 19 Mrt 2011, 13:38

Heb na 22 jaar mijn Vios lidmaatschap opgezegd: vond het toch wel jammer.
Mijn eerste 10 voor een proefwerk had ik bij hun viscursus:).
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor Louis » 19 Mrt 2011, 21:50

Je kunt Engelse wateren niet vergelijken met Nederlandse.
Nederland heeft veel meer viswater dan Engeland. In Engeland heb je niet alleen Syndicaat wateren maar ook day ticket wateren waar je per dag betaald.
Omdat Engeland zo veel (karper)vissers telt en maar relatief weinig viswater bezit zijn de meeste interessante wateren 24/7 tjokvol. Sommige wateren kennen en rotasysteem waarbij je er maar om de week mag vissen. Ook worden er vaak meer vergunningen verkocht dan dat er stekken zijn. Kom je na een lange werkweek eindelijk bij het water blijken alle stekken bezet te zijn en omdat de vergunning 400 Euro heeft gekost was er geen geld meer voor een vergunning voor een ander water :oops: . Ja, leuk hoor. Kun je weer aftaaien :cry: . Oké, dat is niet op alle wateren zo maar reken maar dat dit op de betere wateren met grote vissen geen uitzondering is. Nee, not my cop of thee gentlemen.
Maarja bij de buren is het gras altijd groener :mrgreen: .
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor Louis » 19 Mrt 2011, 21:54

Dat de VIOS van plan is om vissen tussen de 30 en 40 pond op de stadsputten uit te zetten toont maar weer eens aan dat ze in mijn ogen niet bepaald competent zijn.
Parels voor de zwijnen!
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor sandermiddelhuis » 20 Mrt 2011, 00:38

nou ik weet zeker dat er bij ons hier in de buurt ook een tiental grote karpers zijn meegenomen en die zwemmen nu ook op wateren waar ik niet mag vissen en daar word ik dus wel een beetje hondsberoerd van :cry: maar ik zal dus ook nooit op een betaalwater gaan zitten met gejatte vissen. maarja het schijnt tegenwoordig een beetje in de mode te zijn dat gesleep. en de vios moet eerst eens een beter beleid gaan voeren want zomaar even een paar grote vissen er op zetten heeft weinig zin. grtn uut de reetmolle ;)
Random avatar
sandermiddelhuis
 
Status: Offline
Berichten: 1557
Afbeeldingen: 12
Geregistreerd: 13 Feb 2010, 19:55
Woonplaats: achterhoek
Thanks: 10
Thanked: 32 keer in 31 posts

Re: Vios heeft nieuw plan om (karper)leden terug te winnen!

Berichtdoor martijn dikken » 20 Mrt 2011, 07:05

Toch gaat het veel beter dan vroeger he, met dat gesleep, of niet. Nu weten de meesten wel dat er erg veel risicos aan vast zitten :evil:
Random avatar
martijn dikken
 
Status: Offline
Berichten: 232
Geregistreerd: 28 Feb 2011, 19:44
Thanks: 10
Thanked: 2 keer in 1 post

VorigeVolgende

Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron