Drie visclubs doen Vios in de ban

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor CarpTracker » 27 Jul 2012, 13:55

En toch zou ik het goed vinden dat de reguliere Hengelsportverenigingen wat meer naar ons karpervissers
zouden moeten luisteren en er zich meer voor gaan inzetten en opkomen. Een centraal aanspreekpunt om onze
belangen te behartigen en als ze het met elkaar goed kunnen vinden en samenwerken hebben ze iedere karpervisser
achter zich staan, die toch al lid is en contributie daarvoor betaald.
We zouden anders zomaar eens een wildgroei van pseudo verenigingen kunnen krijgen die uit commercieel belang
alles wel voor de (karper)visser zouden willen doen wat ons als lid alleen maar bergen extra geld gaat kosten.
We betalen er immers al voor om als (karper)visser vertegenwoordigd te worden ! De goede mensen op de juiste
plek bij de hengelsportverenigingen, met hun honderdduizenden leden, en we gaan een heeeeellll eind komen...

Om te beginnen hebben de regionale Hengelsportverenigingen een enorme steek laten liggen voor ons karpervissers
om de jarenlange schreeuw van de Twentse karpervisser naast zich neer te leggen wat betreft het Twentekanaal.
Het water waar het grootse gedeelte van Twentse karpervisser met veel plezier hun hobby hebben kunnen uitoefenen.
Geef ze in de eerste plaats het gevoel dat er naar ze geluisterd word, en zet hun wensen voor zover mogelijk om in daden. Ze zullen allemaal terug komen en ook de ledenvergaderingen weer bijwonen !
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor Louis » 27 Jul 2012, 18:30

Denk dat het bij veel karpervissers nog even moet doordringen dat er tegenwoordig misschien wel naar ze wordt geluisterd omdat men simpelweg ook niet meer om ze heen kan wil men als visclub nog geloofwaardig overkomen. Maar we zijn ook een lastig volkje van individualisten met elk een andere mening en visie. De meeste karpervissers hebben het liefst een water met veel grote karpers en geen andere karpervissers in de buurt. Al heb ik het idee dat dit ook langzaam begint te veranderen. Mede door de toenemende drukte aan de waterkant en misschien ook door de vele wedstrijden, beurzen en karperavonden waarbij gezelligheid en contacten leggen ook hoog op de agenda staan. Bij de wedstrijdvissers is dit natuurlijk al heel lang zo en zoals al eerder aangegeven zitten ze zodoende ook dichte bij het vuur waardoor ze vaak meer gehoor krijgen.
Er wordt veel geld door de karpervissers uitgegeven aan uitrusting, aas, visvakanties enz. De extra kosten voor een nachtvispas en een derde hengelvergunning zijn voor velen ook geen probleem.
Een vereniging die een beetje met zijn tijd meegaat moet daar toch munt uit kunnen slaan door hierop in te spelen.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor CarpTracker » 27 Jul 2012, 19:03

@Remko
Ben nog steeds geen lid van OG Hengelo omdat ik ook nog af en toe op het kanaal Enschede vis waar de VIOS
het loop en visrecht heeft.

Mijn persoonlijke wens, en dat zal voor vele karpervissers gelden hier uit de regio, is dat het Twentekanaal weer
op peil gebracht word wat het karperbestand betreft. Het landelijk en ver daarbuiten ooit zo bekende karperkanaal.
Wat is ervan geworden ?
Heb er jaarlijks wel tot 2000 uur doorgebracht maar dat werd dan met een beetje aanpak en inzet ook beloond met 2
tot 500 vissen per jaar. Tegenwoordig vang je bij een dergelijke inzet 'slechts' 30 tot 40 vissen (moet je ze wel
volgen en op de hotspots gaan zitten) waaronder dan nog dubbels zitten ook en niet te vergeten de nieuwelingen.
Ik zie mezelf niet bij de hele meute in het late najaar en in de winter bij de AKZO zitten en daarna op sommige
hotspots met z'n allen zitten op het rechte stuk.

Het kanaal hoeft van mij geen 'runningwater' meer te worden als 15-25 jaar geleden (er op terugkijkend was het eigenlijk
wel gaaf) maar toch wel zoals het tot vlak voor de Vredesteinramp was. Er is op TK2 en 3 nagelaten om de laatste
10 jaar uitzettingen te doen en als die zouden worden aangevuld, buiten de huidige uitzettingen van de KSN om dan
zou het er een stuk beter uitzien. Uitspraken die ik wel eens zo her en der hoor van "het kanaal is ok" en "er is niets
mee aan de hand" schieten we helemaal niets mee op. Geef het plezier van de Twentse karpervisser weer terug en
zet er wat meer uit dan die 1kg per hectare. Het kanaal is vanouds her een karperwater geweest en daar zou m.i.
toch wel eens een keer van die 1kg/hectare mogen worden afgeweken al zou het maar zijn om die laatste 10 uitzetloze (TK2,3)karperjaren te compenseren (Een goed argument als insteek). Een uitzondering op de huidige regels omdat het altijd zo geweest is, het zgn gewoonheidsrecht !!!!

Anders krijgen we het "Twentekanaal versus Kempisch kanaal" verhaal en daar schiet de overgrote meerderheid aan
karpervissers helemaal niets mee op. De jeugd die je vroeger aan het kanaal zag is ook verleden tijd. Die zitten tegenwoordig allemaal op de stadsputten of dromen van een Frans karperavontuur. Man, we hebben dat kanaal wat
zoveel potentie heeft, voedsel zit er genoeg, de mosselen en het daarbijbehorende onderwaterleven komen zowat
al aan de oppervlakte. Trek maar eens een overhangende tak uit het kanaal en kijk wat je ziet.

Dat lijkt me de dankbaarste inzet die je kunt doen als Hengelsportvereniging om al die "verloren"Twentse karpervissers weer tevreden te krijgen. Wat denk je met hoeveel plezier een witvisser zijn verhaal doet als ie weer eens een
karper aan zijn witvismaterialen haakt of ie 'm nu vangt of niet.. Er zijn tegenwoordig TK3 witviswedstrijden waar je
met een gevangen brasem op het eind van de wedtrijd gemakkelijk bij de top 3 kunt eindigen.
Plezier voor iedereen daar gaat het om. Of het nou om een kiloknallervisser, targetvisser, een avondje ontspannen na een zware werkdag of een vader die zijn zoontje een Twentekanaal karper wil proberen te laten vangen maakt niets uit.

Het kiloknaller, targetvisserij en het enorme groei potentie met 1kg/ha verhaal doet mij persoonlijk maar weinig.
Het kan ook een uitdaging zijn om de wat grotere vissen tussen het andere geweld weg te plukken zoals dat in het verleden het geval was. Een ieder kan er het zijne van maken met een goed karperbestand op het Twentekanaal.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor Ivo » 27 Jul 2012, 20:51

Daaf schreef:In 2012 was er al een vergadering, had er ook naartoe willen gaan. Echter wisten de heren van ons genoegen de aankondiging/uitnodiging welgeteld 5 uurtjes voor de start van die vergadering bij de leden in de bus te krijgen. Sorry hoor, ik vind dat schandalig, het komt over alsof je je leden er liever niet bij wilt hebben. Hoe moet ik 5 uurtjes van tevoren nog gaan regelen dat ik daar bij kan zijn? Hoe moeilijk is het nou om dat toch minimaal 2 week eerder te regelen zodat mensen er ook nog rekening mee kunnen houden?


Beste Daaf mag ik vragen waarom je in dit verhaal meteen de vinger richting ONS Genoegen wijst.
Als je had gevraagd hoe dit nu zo is gekomen had ik je kunnen zeggen dat wij het clubblad al 2 weken eerder af hadden en dat de drukker een aantal fouten heeft gemaakt waardoor daar al vertraging was opgelopen en ook de bezorging is buiten Ons Genoegen om gegaan en ook hierbij is vertraging opgetreden waardoor het clubblad nu zo laat in de bus lag bij de meeste leden.

Ons Genoegen in het kwade licht zetten is zo makkelijk vooral als je geen feit weet...

Groeten Ivo
Random avatar
Ivo
 
Status: Offline
Berichten: 62
Geregistreerd: 14 Jul 2011, 13:03
Woonplaats: Twente
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor Ivo » 27 Jul 2012, 20:54

BasG schreef:Ivo, ik was wel eens benieuwd (ik beken; zelf ook nog nooit bij een ledenvergadering geweest) wat moet je daar als karpervisser? Ik vis zelf nooit in Hengelo. Ook compleet geen belang bij de wateren in Hengelo (heb niks met stad putjes, begrijp me niet verkeerd, goed dat ze er zijn voor de jeugd en super dat ons genoegen er visrecht op heeft gekregen). Als ik de notulen lees dan denk ik elke keer; daar hoef ik niet bij te zitten. 60+ vis tochtjes, witvis competitie, etc, niks voor mij.
Tevens als ik zoek op een agenda van de ledenvergadering op de site is de laatste die ik vindt van eind (najaarsvergadering) 2011. Is er in 2012 niks geweest? Kan ook weinig vinden over wat er besproken gaat worden qua onderwerpen Agenda is vrij algemeen. (heb het nu even alleen over de site, heb het clubblad niet bij me)
Laten we wel even voorop stellen dat ik niet ontevreden ben over Ons Genoegen. Ik ben al jaren lid.
Het is natuurlijk allemaal op vrijwillige basis, en dat is super hoe men zich vrijwillig inspant voor zoiets. Respect.
Maar als je betrokkenheid wil vergroten dan zijn er nog wel een paar puntjes waar wat aan gedaan zou kunnen worden.
Welke specifieke onderwerpen mbt karper zijn er het laatste jaar besproken (buiten Rientjes en tuindorp om).

Misschien dat ik in de toekomst toch maar eens een keer ga kijken bij zo'n vergadering. (Weinig inbreng qua punten, qua vergunning en mogelijkheden ben ik best tevreden voor de regio hier. Voor Hengelo zie ik bv weinig inbreng vanuit mijzelf, geen wateren binnen de gemeente grenzen waarvan ik zoiets heb, zou mooi zijn als ons genoegen daar vis recht op zou krijgen. Ook qua nachtvissen en 3e hengel vergunning in en rond Hengelo zit er voor mij niks tussen.

Voor het karpervissen en belangenbehartiging ben ik pas geleden toch maar eindelijk (eindelijk ook een regio oost) eens een keer lid geworden van de KSN. De KSN kan ook niks zonder verenigingen, dat snap ik. Maar die kunnen ook dingen aan kaarten bij de federatie (kunnen de verenigingen ook). En dat zijn de wateren waar ik het meest vis.


Que website ben ik met je eens dit is ook mijn pakie aan maar ook ik ben afhankelijk van input van de rest van het bestuur, Qua agenda heb je een heel goed punt maar ipv van het hier te plaatsen had ik liever gehad dat je onderaan de website even een mailtje naar de webadmin had gestuurd met je punten dan kan ik het zo aanpassen.

Groeten Ivo
Random avatar
Ivo
 
Status: Offline
Berichten: 62
Geregistreerd: 14 Jul 2011, 13:03
Woonplaats: Twente
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor Daaf » 27 Jul 2012, 21:03

We zullen het op dit punt vast niet volledig eens worden Harry, maar ik wil toch graag mijn mening en visie hierover kwijt en eventueel wat kanttekeningen plaatsen. Laat ik beginnen met te stellen dat het karperbestand in aantallen inderdaad veel minder is dan in de jaren 90, dat kan en wil ik zeker niet ontkennen. Dit is echter niet alleen op het TK, het is een landelijke trend. je zou het ook om kunnen draaien en kunnen zeggen dat de grote bezetting van destijds op veel wateren gewoon het gevolg was van een zeer, zeer royaal uitzetbeleid, in veel gevallen is er gewoon jaren lang veel te veel karper uitgezet. Het heeft naar mijn mening dan ook weinig zin om het bestand van vandaag tot in den treure met dat van 20 jaar geleden te blijven vergelijken, zo is het niet meer, zo gaat het nooit meer worden en zo moeten we het naar mijn mening ook niet meer willen. Waarmee ik overigens ook niet wil zeggen dat we niet meer vis moeten willen, er is nu ruimte voor meer vis, maar zeker niet onbeperkt. Een betere vergelijking zou zijn om eens naar andere grote kanalen en open wateren in NL te kijken. Natuurlijk heb ik hier ook lang niet alle gegevens over, maar als ik kijk naar de paar mensen die ik wel eens spreek (soms direct, maar soms ook via via indirecte informatie) die op die wateren vissen dan hebben we het hier echt zo slecht nog niet.

De situatie is naar mijn idee een stuk minder slecht dan door sommigen hier geschetst wordt, op TK2 bijvoorbeeld zwemmen gewoon nog een paar honderd vissen op 9km en er valt met een beetje inspanning echt nog prima te vangen. Geen 10 vissen per nacht misschien, maar nachten van 4-6 vissen komen bij mij een aantal keren per jaar voor. 2000 uur voor 30-40 vissen is dan ook veel te laag ingeschat, al hangt het eea natuurlijk ook af van de kunde en inzet van de visser in kwestie, maar hey, als iemand 2000 uur per jaar op het kanaal vist en enigszins nadenkt dan gaat die persoon snel leren en binnen een paar jaar serieus brokken maken. Ter vergelijking, dit jaar heb ik tot nu toe in nog niet de helft van die uren al meer dan 50 vissen gevangen, bijna exact evenredig verdeeld over TK2 en TK1. Natuurlijk zitten daar dubbelvangsten bij, dat is na vele jaren kanaalvissen onvermijdelijk (ook op TK1). Maar is dat zo erg dan? Ik stoor me er niet aan en sterker nog: ik denk dat het overgrote deel van de karpervissers een groot deel van mijn dubbelvangsten niet eens zou opmerken. Ik zie ze wel, door alles te fotograferen en eindeloos foto's te vergelijken. Ook in vroegere jaren dubbelden jullie vissen, maar destijds werden de meeste vissen nog niet gefotografeerd en maakte je je er niet druk om. Zou het dan nu alleen omdat we nu makkelijk alles kunnen fotograferen opeens erg zijn om te dubbelen?

Natuurlijk heeft een runwater ook zijn charme, maar op zo'n groot open water met relatief weinig paaimogelijkheden heeft het weinig met een "natuurlijk" bestand te maken en valt het alleen in stand te houden met massale uitzettingen. Ik denk dat een meerderheid daar niet op zit te wachten of op zijn minst het niet nodig vindt, daarnaast zouden waterschappen en RWS er nooit mee akkoord gaan en wie moet dat betalen? Vroeger ging er nog een deel van de inkomsten van de sportvisakte naar visuitzettingen, die pot is er tegenwoordig niet meer. Een veel beter milieu om een groot bestand te houden vind je bijvoorbeeld in de flevopolder.

Wat de invloed van het SKP gaat zijn moet de toekomst uitwijzen, echter ik denk dat het door velen onderschat wordt. Een simpel rekensommetje leert mij dat er in 5 jaar tijd over het hele TK ongeveer 1000 vissen uitgezet gaan worden, dat is naar mijn mening echt niet weinig en al helemaal niet insignificant zoals sommigen lijken te denken. Natuurlijk, die vissen overleven niet allemaal en wat voor percentages er over blijven zal de tijd moeten uitwijzen, maar dan nog hebben we het over een serieuze toevoeging aan het bestand. Dat bestand is zoals eerder aangegeven niet optimaal, maar toch ook niet heel slecht. Daarnaast hoeft het echt niet te eindigen met die 5 jaar. Het is natuurlijk afwachten wat er in de toekomst aan toestemmingen te halen valt, maar binnen de regio Oost hebben we zeker niet de intentie om daarna weer 10 jaar te wachten, wat ons betreft komen er daarna onderhoudsuitzettingen. Frequentie en hoeveelheid kan ik echt nog niks over zeggen, veel valt of staat met de resultaten van het SKP, daarom zijn die terugmeldingen ook zo belangrijk. Kijken we trouwens naar andere SKP's dan kan ik ook zeggen dat onze uitzettingen zeker niet klein te noemen zijn. Op bijvoorbeeld de veluwerandmeren is in 5 jaar in totaal 0,35kg per hectare uitgezet en zelfs die verhoudingsgewijs erg kleine uitzettingen blijken uitstekende resultaten te hebben.

Om op TK2 en TK3 meer uit te zetten (ten koste van TK1), alleen omdat het altijd zo geweest zou zijn (ik weet niet of dat waar is, als je die hebt ben ik benieuwd naar je bron) heb ik wat moeite mee. Ook op TK1 vissen namelijk mensen en ook die smachten naar nieuwe vis, waarom zouden degenen die op TK2 en 3 vissen daar meer recht op hebben? Als er uit de resultaten van het SKP op een of andere manier blijkt dat er gegronde reden is om die stukken iets meer te geven sta ik daar natuurlijk voor open, maar na minder dan een jaar valt daar echt nog geen zinnig woord over te zeggen. Zeker op TK2 zijn erg veel spiegels teruggemeld en ik heb dan ook zeker niet de indruk dat dat stuk te weinig krijgt.

Ik ben het overigens met je eens dat hengelsportverenigingen meer zouden kunnen doen om uitzettingen te ondersteunen. De regio oost heeft alle HSV's in de buurt benaderd en gevraagd om vrijwillige bijdragen en alleen de VIOS heeft hieraan gehoor gegeven en het prachtige bedrag van 500 euro gedoneerd met de toezegging dat we ook in toekomstige jaren kunnen aankloppen. Een prachtig gebaar en dat mag ook best gezegd worden. Van de overige verenigingen hebben we een enkele afwijzing en het overgrote deel heeft het niet eens nodig gevonden om te reageren. En zelfs als een vereniging niet financieel wil ondersteunen kunnen ze ons helpen door het SKP meer bekendheid te geven en leden te verzoeken om terug te melden.

Wat targethunting, kiloknallen, whatever betreft, ieders voorkeuren zijn natuurlijk persoonlijk. Ik zie mezelf absoluut niet als een van die termen, ik ben blij met elke gevangen vis. Dat neemt echter niet weg dat als ik op jaarbasis ga kijken, dat het mij niet zo veel uit maakt of ik nou pakweg 10-20% meer of minder vang in de aantallen, het zijn toch individuele vissen die het jaar glans geven. In veel gevallen zijn dat de grotere vissen, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Eind vorig jaar ving ik onderstaand visje, zonder twijfel mijn mooiste spiegel ooit gevangen en ondanks dat hij slechts een kilo of 5 woog was en ben ik nog steeds zeer blij met deze vangst en beschouw ik het als een van de hoogtepunten uit mijn kanaalvisserij. Om dat wat kracht bij te zetten dan nog maar eens de foto en met die positieve noot wil ik afsluiten. Klik voor grotere versie.

Afbeelding
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor Daaf » 27 Jul 2012, 21:22

Ivo schreef:
Daaf schreef:In 2012 was er al een vergadering, had er ook naartoe willen gaan. Echter wisten de heren van ons genoegen de aankondiging/uitnodiging welgeteld 5 uurtjes voor de start van die vergadering bij de leden in de bus te krijgen. Sorry hoor, ik vind dat schandalig, het komt over alsof je je leden er liever niet bij wilt hebben. Hoe moet ik 5 uurtjes van tevoren nog gaan regelen dat ik daar bij kan zijn? Hoe moeilijk is het nou om dat toch minimaal 2 week eerder te regelen zodat mensen er ook nog rekening mee kunnen houden?


Beste Daaf mag ik vragen waarom je in dit verhaal meteen de vinger richting ONS Genoegen wijst.
Als je had gevraagd hoe dit nu zo is gekomen had ik je kunnen zeggen dat wij het clubblad al 2 weken eerder af hadden en dat de drukker een aantal fouten heeft gemaakt waardoor daar al vertraging was opgelopen en ook de bezorging is buiten Ons Genoegen om gegaan en ook hierbij is vertraging opgetreden waardoor het clubblad nu zo laat in de bus lag bij de meeste leden.

Ons Genoegen in het kwade licht zetten is zo makkelijk vooral als je geen feit weet...

Groeten Ivo


Waarom ik naar ons genoeg wijs lijkt me vrij duidelijk, jullie zijn richting de leden eindverantwoordelijk. Blijkbaar hebben jullie een fout gemaakt in je keuze in of communicatie met drukker en bezorger, dan kan je het wel daarop afschuiven, maar daar heb ik als lid dus niks mee te maken. Twee weken vind ik nog steeds een vrij krappe marge overigens.
Daarnaast, als het dan zo gruwelijk mis gaat is het minste wat je had kunnen doen de leden inlichten over wat er mis is gegaan en hoe je dat gaat herstellen. En dan niet alleen dat op die vergadering melden waar we immers niet aanwezig konden zijn, nee, vergadering in elk geval wat besluitvorming betreft ongeldig verklaren. Mensen die een stem hadden willen hebben hebben nu niet die mogelijkheid gehad, dus van een democratisch besluit kan geen sprake zijn. Als je al weet dat het clubblad vertraagd gaat zijn en dat het close zal worden of mensen hem wel op tijd ontvangen kan je ook de leden een brief sturen met een uitnodiging en agenda. Natuurlijk kost dat extra geld en ik snap ook wel dat dat de vereniging niet op de rug groeit, maar communicatie met de leden zou een eerste prioriteit moeten zijn en ik kan niet de indruk krijgen dat men daar van doordrongen is.
Het is trouwens ook niet zo dat het de eerste keer is dat het clubblad laat is, in het verleden kwam het geregeld voor dat het ding minder dan een week vantevoren in de bus viel. Ik zal ook toegeven dat dat de laatste jaren iets beter is geweest, maar het valt dan ook gewoon niet goed te praten. Een clubblad kan een keer te laat zijn, een uitnodiging voor een ALV moet gewoon op tijd bij de leden zijn. Moet ik dan als lid de vereniging er op wijzen dat ze met mij moeten communiceren? Dat zou toch andersom moeten zijn of niet?
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor CarpTracker » 27 Jul 2012, 22:05

Daaf schreef:Om op TK2 en TK3 meer uit te zetten (ten koste van TK1), alleen omdat het altijd zo geweest zou zijn (ik weet niet of dat waar is, als je die hebt ben ik benieuwd naar je bron)heb ik wat moeite mee


Daar had Aart helemaal geen moeite mee en hij baseerde dat op HVR's..
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 50#p709810
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor CarpTracker » 27 Jul 2012, 22:17

P.S.
Als je dan ook nog even dit leest dan lijkt het me duidelijk wat er zich daar heeft afgespeeld.
Om dat allemaal te compenseren is die 5 x 20 stuks bij lange na niet genoeg om het weer zo te maken hoe het
voor de Vredesteinramp was. Dan heb ik het niet over 20 tot 25 jaar geleden maar slechts 9 jaar geleden.

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... al#p704078
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor BasG » 28 Jul 2012, 00:54

Harry, mbt vredestein en TK3, waarom doet de vios daar geen uitzettingen? Iets voor een leden vergadering van de vios? Vios heeft daar looprecht voor het grootste deel en daar,ee de mogelijkheden om daar te kunnen vissen. Dus ook het meeste belang erbij, of idg de karpervissende leden van de vios.
Probeer of vredestein niet een paar 100 euro wil doneren per jaar. Is leuke lokale reclame voor ze. Stukkie gratis in de krant.
En het is altijd een mooi stuk kanaal geweest. Misschien voor hengeloers dan ook interessant om b-lid te worden.
Gebruikers-avatar
BasG
 
Status: Offline
Berichten: 333
Geregistreerd: 18 Mrt 2012, 18:43
Woonplaats: Twente
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Bas

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor Dimitri » 28 Jul 2012, 01:00

bas,als ik mij niet vergis heeft de vios een donatie gedaan voor skp !!!!
Gebruikers-avatar
Dimitri
 
Status: Offline
Berichten: 1152
Geregistreerd: 16 Apr 2010, 13:22
Woonplaats: aan't twentekanaal :-)
Thanks: 40
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Drie visclubs doen Vios in de ban

Berichtdoor BasG » 28 Jul 2012, 01:05

Dat klopt idd en is ook netjes! Zouden meer een voorbeeld aan kunnen nemen. Dan maar iets minder centen naar de 60+ vistocht bv ;) (gein).
Maar het feit blijft dat er leden van vios klagen over het aantal karpers op TK3.. Men kan misschien zelf actie nemen onder de vlag van vios. Wat schubjes erbij ipv spiegels. Ondersteuning van ksn (regio oost?) is misschien ook wel te regelen.
Gebruikers-avatar
BasG
 
Status: Offline
Berichten: 333
Geregistreerd: 18 Mrt 2012, 18:43
Woonplaats: Twente
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Bas

VorigeVolgende

Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron