Derde hengel + vergunning 2010

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor CarpTracker » 02 Feb 2010, 22:57

"In 2010 wordt het vissen met 3 hengels mogelijk op alle Federatie Oost-Nederland wateren die
in het boekje bij de nachtvispas staan.
Kosten voor 2010 een nachtvispas plus 3e hengelvergunning samen € 35" .
Aldus een bericht op een ander forum..

Alle wateren van H.F.O.N. staat er dus we vissen dan legaal met 3 hengels dit jaar?
Heeft er iemand dat boekje waar de desbetreffende list van nachtvis wateren instaan ?
De lijst van 2009 heb ik hier wel maar die is zeer beperkt.

Harry

Inmiddels heb ik de lijst nachtvis / 3e hengel wateren Rayon 1 gevonden.
Enige uitbreidingen t.o.v. 2009 maar geen Twentekanaal pand 2 + 3 of
enig ander karperwater van betekenis voor ons hier in de regio.... :cry:

Afbeelding

Lijst van Nachtviswateren 2010 - 2012:

1. De Regge vanaf de instroom van de Holterdijksbeek tot aan de Schuilenburgerbrug
2. De Weezerbeek vanaf de Bornsebeek tot aan de uitmonding in de Nieuwe Graven
3. De Loolee*
4. De Woolderbinnenbeek vanaf de Omloopleiding tot aan de uitmonding in de Bornsebeek
5. De Oude Bornsebeek vanaf de instroming van watergang 16-2 tot aan Loolee
6. De Bergingsvijver/zandvanger aan de Slangebeek nabij de Deurningerstraat te Hengelo
7. De Bergingsvijver ten noorden van Oldenzaal ter plaatse van de grens met de gemeente Weerselo
8. Verbeterde Dinkel vanaf provinciale weg Tilligte tot rijksweg Lattrop
9. Omleidingskanaal vanaf kanaal Almelo-Nordhorn tot de Dinkel in Lattrop
10. Omleidingskanaal Beuningerveldweg gemeente Losser tot het kanaal Almelo-Nordhorn
11. Omleidingskanaal westelijke oever vanaf verdeelwerk met de Dinkel tot Lutterzandweg gemeente Losser
12. Hollandergraven vanaf kanaal Almelo-Nordhorn tot de verbeterde Dinkel
13. Gele Rammelbeek van waar deze de rijksgrens verlaat tot het Dinkelkanaal
14. Dinkelkanaal vanaf de Beneden-Dinkel tot de Duitse grens
15. Het Kanaal Almelo-Nordhorn vanaf de Binnenhaven te Almelo tot aan de Duitse grens
16. Het Lateraalkanaal vanaf het Kanaal Almelo-Nordhorn tot de rijksweg 36
17. Markgraven vanaf de stuw bij de Hamveldsweg in Tubbergen tot aan de uitmonding in het Lateraalkanaal
18. De Nieuwe Graven vanaf de Weezebeek tot aan de uitmonding in de Exosche Aa m.u.v. het gedeelte op de linkeroever ter plaatse van de rioolwaterzuiveringsinstallatie
19. De Omloopleiding vanaf het verdeelwerk Fox tot aan de uitmonding in de Oelerbeek
20. De Hollandergraven en de Boven-Veenleiding vanaf het Lateraalkanaal bij de Markgravenweg te Almelo tot aan de uitmonding in het Lateraalkanaal benedenstrooms van de Wierdenseweg te Vriezenveen
21. De Fleringer-Molenbeek vanaf het kanaal Almelo-Nordhorn tot aan de uitmondingin de Loolee
22. De Bornsebeek vanaf hetbeginpunt bij de watergang 15-4 tot aan de uitmonding in de Weezebeek
23. De Gammelkerbeek vanaf de instroming van de Deurningerbeek tot aan de uitmonding in de Bornsebeek
24. De Deurningerbeek vanaf de instroming van de watergang 15-3 tot aan de uitmonding in de Gammelkerbeek
25. De Stokkumerflierleiding vanaf het beginpunt bij de watergang 20-0-1-8 tot aan de spoorlijn en vanaf de spoorlijn
tot het gemaal
26. De Elsbeek vanaf het beginpunt tot aan het verdeelwerk Fox te Hengelo
27. De Koppelleiding vanaf het beginpunt tot de rijksweg Hengelo-Enschede
28. De Reutummerbeek vanaf de weg Fleringen naar Reutum tot aan het kanaal Almelo-Nordhorn
29. De Stiftsbeek vanaf hetverdeelwerk bij de Middensloot aan de Stempelsdijk tot aan de uitmonding in het kanaal Almelo-Nordhorn
30. De Hoogelaarsleiding vanaf de Piksenweg tot aan de uitmonding in de Midden-Regge
31. De Maatgraven vanaf de Holterstraat in Rijssen tot uitmonding in de Midden-Regge
32. De Waterleiding Rijssensewal vanaf de Ligtenbergerdijk in Rijssen tot aan de uitmonding in de Midden-Regge
33. De Entergraven - de rechteroever: vanaf rijksweg 1 tot de uitmonding in de Midden-Regge- de linkeroever: vanaf rijksweg 1 tot de Bornebroeksestraat in Enter, van de Lagedijk tot het zwembad in Enter, van de brug in de Leijerweerdsdijk te Enter tot de uitmonding in de Midden-Regge
34. De Elsgraven vanaf rijksweg 1 tot de Eversdijk in Enter
35. De Holterdijksbeek vanaf de Herikerweg tot aan de uitmonding in de Boven-Regge, m.u.v. de
rioolwaterzuiveringsinstallatie
36. De Exosche Aa vanaf de Nieuwe Graven tot aan de uitmondingin de Midden-Regge
37. De Wierdense Aa vanaf de Rondweg om Wierden tot aan de uitmonding in de Exosche Aa
38. De Bornerbroekse Waterleiding vanaf het Twentekanaal tot aan de laatste
brug vóór de uitmonding in de Exosche Aa
39. De Schipbeek* van de uitmonding in de IJssel tot de nieuwe sluis bij Diepenheim, inclusief de Zandvang bij Diepenheim
40. De Oude Schipbeek* van de uitmonding in de Schipbeek tot de oude Pothaarsbrug
41. De Buurserbeek* vanaf de nieuwe sluis te Diepenheim tot de Duitse grens te Buurse
42. De Zandvang* in de Zoddebeek nabij de Nederlands-Duitse grens
43. Bergingsvijver nabij Vlessendijk te Nieuw-Heeten

* Uitzondering: hier mag niet met drie hengels gevist worden
Lijst van Nachtviswateren 2010 - 2012

Harry
Laatst gewijzigd door CarpTracker op 02 Feb 2010, 23:44, in totaal 6 keer gewijzigd.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor CarpTracker » 03 Feb 2010, 00:54

Bepalingen voor het vissen met drie hengels.

Voor het vissen met 3 hengels dient men altijd een geldige Derde HengelVISpas en een geldige VISpas bij zich te hebben, verder gelden de volgende voorwaarden:

- de Derde Hengelvergunning is uitsluitend te gebruiken op de in deze Lijst van NachtVISwateren vermeldewateren met uitzonderingvan de wateren waar een * bij vermeld staat
- voor deze wateren gelden de Algemene voorwaarden, dan wel de Bijzondere Voorwaarden voor het werkgebied van de Hengelsport Federatie Oost Nederland uit de Lijst van Viswateren 2010-2012, uiteraard is de daar gesteldevoorwaarde voor het vissen met maximaal 2 hengels NIET van toepassing
- de afstand tussen de twee buitenste hengels mag ten hoogste 5 meter bedragen. De lijn moet zoveel mogelijk haaks ten opzichte van de oever recht voor de hengel in het water liggen.
- met een Derde HengelVISpas mag men tevens van een uur voor zonsopkomst tot een uur na zonsondergang vissen met drie hengels.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor CarpTracker » 03 Feb 2010, 01:02

Bijzondere voorwaarden nachtvissen:

Voor de wateren genoemd in deze Lijst van Nachtviswateren gelden de Algemene voorwaarden, dan wel de Bijzondere voorwaarden voor het werkgebied van Hengelsport Federatie Oost Nederland
uit de Lijst van Viswateren 2010 - 2012 en de hierna te noemen
bijzondere voorwaarden. Alle nachtvissers dienen zich aan de volgende regels te houden:
Algemeen
- men dient in het bezit te zijn van een geldige VISpas en een geldige NachtVISpas
- men mag maximaal 3 x 24 uur gebruik maken van dezelfde visstek. Indien men na deze periode een nieuwe
nachtvisstek met tentje wil betrekken dient deze daarvan minimaal 1000 meter vandaan te liggen.
- de omgeving mag geen hinder ondervinden van de aanwezigheid van nachtvissers
- drankmisbruik en lawaaioverlast is ten strengste verboden
- het maken of aanleggen van een kampvuur/barbecue is verboden
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor karper1973 » 03 Feb 2010, 07:39

zie je je zelf al zitten op de buursebeek met 3 hengels :D als je daar een hengel neer zet raakt je top de overkant :D


maar het komt er weer op neer dat er in nederland weer wordt gemeten met twee maten op water waar je niet op karper vist mag men er vissen met 3 stokken en water waar wel op karper wordt gevist mag het weer niet

waarom nou niet gewoon 3hengels overal toe staan!
ik vis nu ook gewoon met twee hengels en als het een beetjke loopt heb je die derde echt niet nodig zit of ligt toch gewoon in de weg!!
maar soms is het gewoon een uitkomst,maar ben het achteruit kijken een beetje zat of er nu een boa aan komt of niet
Gebruikers-avatar
karper1973
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor CarpTracker » 07 Dec 2010, 16:07

Aanvullingsblad 2011 behorende bij de Lijst van Nacht-/Derde Hengelwateren 2010 – 2011 – 2012
Nieuwe naam + nieuw adres:
Sportvisserij Oost Nederland, Almelosestraat 1, 8102 HA Raalte

Pag. 15, nr. 16 t/m 24 (Oranje) (alle vaarten in de Noordoost-polder) zijn m.i.v. 1 januari 2011 bevisbaar voor alle VISpashouders en vallen daarmee onder de “groene wateren”.
Aanvulling: Pag. 15, nr. 18 Zwolsevaart: nachtvissen in het Voorsterbos en Waterloopbos is niet toegestaan

Pag. 15 (Groen): toevoegen nr. 24a. Ruttensevaart, 24b. Zuidvaart

Pag. 16, nr. 46 (Rood) Alle vaarten en tochten gelegen in de Noordoostpolder. Wijzigen: Alle tochten gelegen in de Noordoostpolder en de Leemvaart

Pag. 16, nr. 47 (Rood) Kuindervaart (op het stuk in het Kuinderbos is vissen alleen toegestaan op aangewezen visplekken en nachtvissen is alleen toegestaan met nachtvisvergunning van hsv ’t Poldervoorntje) is m.i.v. 1 januari 2011 bevisbaar voor alle VISpashouders en valt daarmee onder de “groene wateren”.

Pag. 17/18, nr. 121 t/m 140 (Blauw) wateren Meppeler Hengelaarsvereniging zijn m.i.v. 1 januari 2011 bevisbaar voor alle VISpashouders en vallen daarmee onder de “groene wateren”.

Pag. 19, nr. 142 en 143 (Paars): In de kolk Marshoek en de visvijvers in parkplan Bellingeweer te Dalfsen is het verboden om met meer dan 2 hengels te vissen

Pag. 21, nr. 16 (Groen): aanvulling: Brouwersgat, gem. bekend als Bijkersplas, zowel de noordelijke als zuidelijke plas

Pag. 23 (Groen): toevoegen nr. 35a Afwateringskanaal van de Kieftbrug in de weg Holtheme-Holthone tot de instroom in de
Overijsselse Vecht nabij Gramsbergen.

Wanneer u in het bezit bent van een gecombineerde Nacht-/Derde HengelVISpas mag u in de aangegeven wateren overdag ook binnen de bebouwde kom met 3 hengels vissen.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor Teunis1356 » 07 Dec 2010, 17:09

Als ik het zo lees, heb je in de directe omgeving van Hengelo en Enschede, Twentekanaal e.d. helemaal niets aan die 3e hengel en nachtvisvergunning. :shock:
Is een beetje weggegooid geld, als je het mij vraagt. :roll:
Misschien moeten we ze er daar in Raalte :evil: toch maar eens op attent maken dat het toch wel de karpervissers zijn die voor het overgrote deel van deze vergunningen gebruik zullen willen maken.
Maar dan moeten er wel wateren in de lijst komen, die de moeite van het bevissen waard zijn.

Ik had ook een 3e hengel en nachtvisvergunning aan willen schaffen voor 2011.
Maar ik denk toch dat ik er maar vanaf zie. :(
Wil niet midden in de nacht over 30 collega's struikelen aan het Almelo-Nordhornkanaal.

Erg jammer.

Mvg Teunis
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor Dimitri » 07 Dec 2010, 17:34

echt weer lekker hollands

OF 3 HENGELS VRIJ GEVEN OF GEWOON MET 2 HENGELS VISSEN

EN NIET DAAR WEL EN HIER NIET
Gebruikers-avatar
Dimitri
 
Status: Offline
Berichten: 1152
Geregistreerd: 16 Apr 2010, 13:22
Woonplaats: aan't twentekanaal :-)
Thanks: 40
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor CarpTracker » 07 Dec 2010, 17:37

Teunis1356 schreef:Als ik het zo lees, heb je in de directe omgeving van Hengelo en Enschede, Twentekanaal e.d. helemaal niets aan die 3e hengel en nachtvisvergunning

Wellicht voor de KSN Oost om hier iets mee te gaan doen ?

Als er de ruimte is om met 3 hengels te vissen zou ik dat ook wel willen, maar ik kan
me het ook goed voorstellen dat er op een stadsput waar veel gevist word hierdoor
problemen kunnen ontstaan. Tegenwoordig word er door de voerbootgeneratie vaak
honderden meters uitgevaren. Als die er allemaal nog een derde hengel bij uitvaren
zou het wel eens moord en doodslag aan de waterkant kunnen geven.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor Teunis1356 » 07 Dec 2010, 19:13

Wellicht voor de KSN Oost om hier iets mee te gaan doen ?

Als er de ruimte is om met 3 hengels te vissen zou ik dat ook wel willen, maar ik kan
me het ook goed voorstellen dat er op een stadsput waar veel gevist word hierdoor
problemen kunnen ontstaan. Tegenwoordig word er door de voerbootgeneratie vaak honderden
meters uitgevaren. Als die allemaal nog een derde hengel erbij uitvaren zou het wel eens
moord en doodslag aan de waterkant kunnen geven.


Stadsvijvers/putjes snap ik wel. Maar je zou toch denken dat ze in ieder geval de kanalen in overijssel wel in de lijst zouden zetten. :?
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor Hummelink » 08 Dec 2010, 10:13

Dimitri schreef:echt weer lekker hollands

OF 3 HENGELS VRIJ GEVEN OF GEWOON MET 2 HENGELS VISSEN

EN NIET DAAR WEL EN HIER NIET


Fijne stimulatie weer voor de mensen die hun nek uitsteken om de mogelijkheden voor karpervissers te vergroten...

En wie beweert dat er in de lijst met vrijgegeven wateren voor nacht- en derde hengelvergunning geen goede karperwateren staan moet zich even duchtig achter de oren gaan krabben!

Natuurlijk zou het mooi zijn als deze mogelijkheid er in de toekomst ook op het TK komt, voor de liefhebbers dan. Ik heb aan 2 hengels vaak al de handen vol 8-)

Wat mij betreft petje af voor de mensen die dit allemaal voor elkaar hebben gekregen!
Gebruikers-avatar
Hummelink
 
Status: Offline
Berichten: 486
Geregistreerd: 17 Aug 2009, 07:43
Thanks: 34
Thanked: 26 keer in 16 posts

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor Teunis1356 » 08 Dec 2010, 10:54

Ik heb zeker wel respect en waardering voor de mensen die het mogelijk hebben gemaakt om met 3 hengels te vissen.
Maar dan mag je evenzogoed wel zeggen dat je het erg jammer vindt dat de kanalen van de fedratie Oost Nederland er voor het overgrote deel niet in staan. Ik zie mezelf niet met 3 hengels op de Schipbeek, Hagmolenbeek, of Buursebeek zitten. Om er maar een paar te noemen. En ik denk dat meer mensen daar zo over denken.
Dat heeft niets met afzeiken van mensen te maken.

Bij ons thuis heet dat, "Iets onder de aandacht brengen!"

Keep up the good work. zou ik zeggen. :)
Mvg Teunis.
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Derde hengel + vergunning 2010

Berichtdoor CarpTracker » 08 Dec 2010, 15:07

Derde hengel vergunning is er gedeeltelijk al voor het TK maar alleen voor het eerste pand.(tot nu toe)
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Volgende

Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron