Visplanner app of website als geldig document

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Visplanner app of website als geldig document

Berichtdoor CarpTracker » 03 Jul 2014, 12:31

03 juli 2014 Wetsvoorstel: VISplanner als geldig document. Moet je wel over een internetverbinding
beschikken. Dat heeft ook niet iedereen dus het boekwerkje zal blijven. Vooral de senioren niet, dus
moet de lijst van landelijke viswateren gewoon gedrukt blijven worden. Voor diegenen die wel een
smartphone/tablet met internet hebben, hoeft het boekje dan niet meer mee genomen te worden.

De benodigde wetswijziging om te komen tot de Visplanner als rechtsgeldige vervanger van de
Gezamenlijke Lijst van Viswateren is een stap dichterbij. Onlangs is hier een belangrijk wetsvoorstel
voor ingediend bij de Tweede Kamer.

Het wetsvoorstel is erop gericht dat sportvissers bij controle naast de VISpas straks alleen de Visplanner
App nog hoeven te laten zien. En daarmee wordt je smartphone naar verwachting vanaf 2015 de digitale
vervanger van ‘het boekje’. Momenteel vereist de Visserijwet nog een ‘schriftelijke’ toestemming.

Bovendien moet het water waarin gevist mag worden hierin duidelijk omschreven staan. Veel hengel-
sportverenigingen en -federaties wisselen hun viswateren echter met elkaar uit via de Gezamenlijke Lijst
van Viswateren. Hierdoor mogen VISpashouders met de VISpas in ongeveer 80% van al het Nederlandse
binnenwater vissen.

Website Visplanner

Afbeelding
Waar mag ik vissen met mijn VISpas? Met de VISplanner (app of website) zie je het in een
oogwenk op Google kaart!
Bron: SVN
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Visplanner app of website als geldig document

Berichtdoor MarkBeernink » 04 Jul 2014, 08:02

Das erg handig, heb dat boekje namelijk vaak niet bij me, zeker niet als ik aan het struinen ben.
Ik zeg laat maar komen :-)
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Visplanner app of website als geldig document

Berichtdoor Gert van Opstal » 06 Jul 2014, 17:52

dat zou erg makkelijk zijn.
als het ook echt goed werkt met drie hengel en nacht vissen, vaak werkt het bij mij nog niet optimaal.
maar ik gebruik het wel veel.
Gebruikers-avatar
Gert van Opstal
 
Status: Offline
Berichten: 199
Geregistreerd: 16 Sep 2012, 19:08
Woonplaats: Almere
Thanks: 1
Thanked: 8 keer in 6 posts

Re: Visplanner app of website als geldig document

Berichtdoor Lesley » 07 Jul 2014, 16:55

Ik heb zo'n mapje waar de hele bende in zit. Drie vis passen, verenigingsvergunningen, het dikke boekje met de aanvulling en dan nog de buitenlandse papierkraam. Gewoon standaard in de tas dus voor mij maakt het weinig uit. Hoorde van de week nog dat iemand bekeurd werd omdat deze het dikke boekje niet bij zich had dus wees gewaarschuwd.

Gr.
Gebruikers-avatar
Lesley
 
Status: Offline
Berichten: 403
Geregistreerd: 05 Jan 2011, 13:11
Thanks: 4
Thanked: 12 keer in 9 posts


Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron