Beroepsvissers stropen 1.1 ton paling.

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Beroepsvissers stropen 1.1 ton paling.

Berichtdoor CarpTracker » 12 Nov 2013, 17:43

Tja, die beroepsvissers houden zich ook niet aan de wet. Als er afspraken met de beroepsvissers gemaakt
worden om eventueel gevangen karper terug te zetten moeten we ze ook maar geloven op hun blauwe ogen.
De karper stropen ze niet weg hoor, beloofd is beloofd. Alleen ondermaatse baarsjes en snoekbaarsjes... -)schrik
Die lui onder de beroepsvissers die zich niet aan de wet houden moeten ze het handwerk leggen. Het
Sportvisserij belang en de economische betekenis die dat met zich meebrengt weegt m.i. veel veel
zwaarder dan die paar beroepsvissers die onze binnenwateren blijven 'leegstropen'. Zoek een andere
baan zou ik zeggen als je het hoofd met legale vangstquota's niet meer boven water kunt houden en
anders maar medogenloos in de WW. Dat moet een ander ook als er in zijn branche geen handel meer
zit en er halsstarrig aan vast blijft houden !
Tijden veranderen...

Stropers gepakt: 1.100 kilo paling en ondermaatste vis gestroopt door beroepsvissers.
Enkhuizen - Hoorn - De politie Noord-Holland en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit hebben in een gecombineerde actie op woensdag 7 november aanhoudingen verricht in verband met illegale vangst van paling
op het IJsselmeer.
Bij de actie werden drie beroepsvissers uit Enkhuizen in de leeftijd van 60, 35 en 23 jaar aangehouden. Bij hen
werd 400 kg paling aangetroffen. Ook werden drie beroepsvissers uit Hoorn in de leeftijd van 31, 25 en 20 jaar aangehouden, die 700 kg paling aan boord van hun boot hadden. Zij hadden ook ondermaatse snoekbaars en
baars aan boord. De ruim 1.100 kilo vis werd teruggezet in het water.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Beroepsvissers stropen 1.1 ton paling.

Berichtdoor frank » 12 Nov 2013, 19:47

Hoeveel kilo's zullen die beroepsvissers wel aan wal hebben gekregen zonder dat ze gecontroleerd of gepakt zijn is mijn gedachte dan .....
Random avatar
frank
 
Status: Offline
Berichten: 961
Geregistreerd: 15 Aug 2010, 07:43
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 10 posts

Re: Beroepsvissers stropen 1.1 ton paling.

Berichtdoor Richard » 13 Nov 2013, 09:11

Vraag me af wat die beroepsvisser op het twentekanaal wel niet meepikt aan karper!
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Beroepsvissers stropen 1.1 ton paling.

Berichtdoor BartT » 13 Nov 2013, 11:28

Tja dat zul je nooit weten. Zolang het niet bewezen is, geloof ik in onschuld.
Afgelopen weekend kwam er een pool bij mij aan de tent, begon te mormelen over poton. Begreep er niets van, keek naar buiten en zag dat mijn boot er niet lag. Kerel had dus (verderop)gewoon netjes mijn boot vastgelegd. En alle Polen jatten, toch?
Laatst gewijzigd door BartT op 13 Nov 2013, 13:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Beroepsvissers stropen 1.1 ton paling.

Berichtdoor Xantip » 13 Nov 2013, 13:05

De rotte appels verpesten het voor de rest... Beroepsvissers, polen, enz enz...
Gebruikers-avatar
Xantip
 
Status: Offline
Berichten: 139
Geregistreerd: 09 Apr 2013, 07:45
Woonplaats: Oldenzaal
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Wouter

Re: Beroepsvissers stropen 1.1 ton paling.

Berichtdoor CarpTracker » 17 Jan 2015, 00:07

Het word eens tijd dat er wat vergunningen gaan sneuvelen onder de beroepsvissers. Een groot deel
hiervan voelt zich boven God en de rest van de wereld verheven. Ik zeg: minder minder minder....

Ruim 100 illegale fuiken aangetroffen op IJsselmeer.
Visserij-inspecteurs van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA), de waterpolitie
Lelystad, Waddenunit en de Friese Uitvoeringsdienst Milieu en Omgeving (FUMO) hebben tijdens
een gezamenlijke actie 110 illegale grote fuiken aangetroffen op het IJsselmeer. Tegen vier
visserijbedrijven wordt proces verbaal opgemaakt.De schubvisstand op het IJsselmeer en het
Markermeer staat onder zware druk. Daarom zijn er in deze gebieden beschermende maatregelen
genomen



Afbeelding
Bron SVN: 100 illegale fuiken aangetroffen op IJsselmeer
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron