Nachtvissen 2013 in lijst landelijke viswateren.

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Nachtvissen 2013 in lijst landelijke viswateren.

Berichtdoor CarpTracker » 24 Okt 2012, 18:51

Nachtvissen in de landelijke lijst van viswateren 2013

Sinds 2007 heeft Sportvisserij Oost-Nederland een NachtVISpas verplicht gesteld om te mogen nachtvissen in haar wateren. Daar is in 2009 de toestemming om te mogen vissen met drie hengels bij gekomen voor de meeste wateren. Inmiddels is samen met Sportvisserij Nederland en de overige federaties besloten om vanaf 2013 de toestemming voor het nachtvissen en het vissen met drie hengels landelijk te regelen.

Pure winst voor de sportvisser
Deze landelijke toestemming is iets waar we natuurlijk erg blij mee zijn! Op deze manier kun je met één document in veel meer wateren nachtvissen of vissen met drie hengels. Pure winst voor de sportvisser dus!
Koop je vanaf 2013 een Nachtvistoestemming en/of Derde hengeltoestemming, dan mag je in alle viswateren in Nederland vissen die in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren zijn opgenomen en het nachtvissymbooltje en/of het Derde hengelsymbooltje hebben.


Hologramsticker
Wat houdt dat in voor degenen die al een NachtVISpas of gecombineerde Nacht-/Derde HengelVISpas van Sportvisserij Oost-Nederland hebben?
Al deze pashouders hebben inmiddels bericht ontvangen over de wijziging van federatieve naar landelijke Nachtvistoestemming of Derde hengeltoestemming, die overigens ook gedistribueerd zal gaan worden door Sportvisserij Nederland. Het grootste verschil is straks dat je geen aparte pas meer ontvangt, maar dat je een speciale hologramsticker ontvangt die je op je normale VISpas moet plakken. Met deze sticker is duidelijk of je alleen mag nachtvissen of dat je ook met drie hengels mag vissen. In de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staat per water d.m.v. dezelfde icoontjes als op de hologramsticker wat is toegestaan. Verder kun je vanaf 2013 de Derde hengeltoestemming ook los kopen, dus niet alleen meer gecombineerd met de Nachtvistoestemming.
De prijs voor de Nachtvistoestemming blijft € 10,= en voor de Derde hengeltoestemming € 25,=.

Bron: Sportvisserij Oost Nederland. (SON)

Het nachtvissen zal vanaf 1 januari 2013 voor VISpashouders via een landelijke Nachtvistoestemming worden geregeld. Deze is vanaf 1 januari te verkrijgen via de website van je federatie of Sportvisserij Nederland. Meer informatie hierover vind je in de nieuwe Aanvullingslijsten.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nachtvissen 2013 in lijst landelijke viswateren.

Berichtdoor Louis » 24 Okt 2012, 19:00

Heb de brief inderdaad een paar weken geleden al gekregen.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Nachtvissen 2013 in lijst landelijke viswateren.

Berichtdoor CarpTracker » 24 Okt 2012, 19:07

Oeps ja, ik niet. Heb nooit de nachtvispas gehad omdat ik alleen maar op het kanaal vis en die daar
niet nodig was tot nu toe....
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten