Visplanner app. Waar mag je vissen met jouw vergunning ?

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Visplanner app. Waar mag je vissen met jouw vergunning ?

Berichtdoor CarpTracker » 12 Apr 2012, 01:03

Binnenkort geen smoesjes meer van: "Ich habe es nicht gewusst" ::))
Nog even toevoegen wat voor dikke vissen er wel niet rondzwemmen, welk aas ze prefereren
de aastijden enz.. en alles is compleet...

NIEUW: DE VISPLANNER APP te verkrijgen vanaf 26 Mei..

Op 26 mei wordt de Visplanner volledig vernieuwd en beschikbaar als App, mobiele site en 'gewone' website.
Hiermee kun je altijd en overal direct zien waar je met jouw VISpas mag vissen.
De kernfunctie van de Visplanner blijft hetzelfde: inzicht op kaart geven in de wateren waar je met jouw VISpas mag vissen, maar ook interessante visvoorzieningen zoals trailerhellingen, vissteigers en hengelsportzaken.
Daaromheen verandert er wel het een en ander. Dit heeft vooral betrekking op het gebruiksgemak. Zo komen er vier simpele en snelle opties waarmee je door de Visplanner kunt navigeren.

Afbeelding

De eerste optie is om te bekijken waar je allemaal mag vissen. Hiervoor voer je je VISpasnummer(s) in of zoek je op basis van postcode, plaats of waternaam naar de wateren waar je mag vissen. De wateren verschijnen gekleurd op Google maps kaart.
De Visplanner App: op je smartphone checken waar je met je VISpas mag vissen.
Optie twee is hier een afgeleide van. Daarbij check je aan de hand van de locatie waar je bent of je daar mag vissen.
Dit gebeurt met de App automatisch op basis van GPS of je voert de postcode of plaatsnaam in. Je ziet direct in Google Maps waar jij mag vissen.

Visvoorzieningen
Aan de hand van de plek waar je je bevindt is het ook mogelijk om via GPS (of door het invoeren van postcode of plaats) te zoeken naar zogenaamde Points of Interest (POI). Je kunt daarbij selecteren op trailerhellingen, vissteigers, mindervalidensteigers, hengelsportzaken, bootverhuur en forelvisvijvers. Ook deze zie je vervolgens netjes op de Google Maps kaart.

Afbeelding
Via Visplanner (in dit geval op de website) direct op Google Maps zien waar je wel en niet mag vissen, en waar je visvoorzieningen in de buurt kunt vinden. Handig!

Tenslotte kun je ook zoeken naar visstekken op basis van een vissoort. Zo kun je achterhalen op welke stekken je bepaalde soorten kunt vangen.

Stekken toevoegen
Uiteraard is het in de Visplanner 2.0 ook mogelijk om als gebruiker visstekken toe te voegen, inclusief foto’s. Die kun je met een cijfer beoordelen, aan de hand waarvan automatisch een top-10 voor die bepaalde categorie wordt samengesteld. Ook kun je met je smartphone zelf foto’s toevoegen. En tenslotte is het ook mogelijk om informatie uit de Visplanner te delen via bekende social media als Facbook en Twitter.

App, mobiele site, website
De nieuwe Visplanner veschijnt in de vorm van een app (voor de AppStore en Google Play/ Android), mobiele site en 'gewone' website. De mobiele site is met name bedoeld voor de platforms waarvoor geen app wordt ontwikkeld, zoals Blackberry en Nokia.

De lancering van de nieuwe Visplanner staat gepland voor Nationale Hengeldag op 26 mei.

Bron: SportvisserijNederland.nl
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Visplanner app. Waar mag je vissen met jouw vergunning ?

Berichtdoor floris1204 » 12 Apr 2012, 06:16

Ik mis het "thanks" knopje.

Lijkt me handig deze app.
Random avatar
floris1204
 
Status: Offline
Berichten: 1036
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 16 Apr 2011, 07:24
Thanks: 27
Thanked: 18 keer in 16 posts

Re: Visplanner app. Waar mag je vissen met jouw vergunning ?

Berichtdoor CarpTracker » 12 Apr 2012, 14:55

Lijkt me ook wel handig. De mogelijkheden zijn te over. Het word de karpervisser wel gemakkelijk gemaakt.
De Visplanner App installeren, zoeken naar wateren, specifieke karperstekken, gewichten, aantallen, alvast
een foto van je target, welk aas enz..
Pionieren is er niet meer bij, alles op een presenteerblaadje. Ik denk dat de "sneaky" vissers onder ons helemaal
niet blij zijn met deze 'vooruitgang'.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Visplanner app. Waar mag je vissen met jouw vergunning ?

Berichtdoor floris1204 » 12 Apr 2012, 18:03

of er ook veel vissen enz worden ingevoerd heb ik mijn twijfels over. maar dat je gwn weet hoe het water loopt enz en of je er mag vissen is wel ideaal.
Random avatar
floris1204
 
Status: Offline
Berichten: 1036
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 16 Apr 2011, 07:24
Thanks: 27
Thanked: 18 keer in 16 posts

Re: Visplanner app. Waar mag je vissen met jouw vergunning ?

Berichtdoor soester » 03 Mei 2012, 08:20

wat ik dan weer jammer vind is dat je niet een water kan selecteren en dat hij dan aangeeft wat voor vergunning ervoor nodig is
bijvoorbeeld de spiegelplas heb je een aparte vergunning voor nodig etc
daarbij komt dat sportvisserij nederland er eigenlijk op uit is om dit als vervanger te gaan gebruiken voor de papieren lijst van viswateren waar ik dan dus helemaal op tegen ben want na een sessie van 4 dagen is mijn tel wel leeg hoor

en lang niet iedereen heeft een data bundel op zijn / haar tel
sommige hebben geeneens een smartfoon
weer of geen weer , het is altijd visweer
Gebruikers-avatar
soester
 
Status: Offline
Berichten: 62
Geregistreerd: 09 Sep 2011, 16:08
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post
Voornaam: Sander

Re: Visplanner app. Waar mag je vissen met jouw vergunning ?

Berichtdoor CarpTracker » 03 Mei 2012, 13:47

Energieproblemen ? Klik hier -)g

Die App zal wel steeds verder uitgebreid gaan worden denk ik.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Visplanner app. Waar mag je vissen met jouw vergunning ?

Berichtdoor CarpTracker » 22 Aug 2012, 15:40

VISplanner app nu beschikbaar! De VISplanner App staat in de AppStore.

Het was even wachten op onze vrienden van Apple, maar hij is er eindelijk: de VISplanner App staat in de AppStore!
Met de VISplanner app zie je direct op Google Maps kaart waar je met jouw VISpas(sen) wel en niet mag vissen. Ook zie je direct verschillende visvoorzieningen als trailerhellingen, hengelsportzaken, visvijvers en veel meer. Daarnaast vind je ook visstekken van gebruikers en kun je zelf stekken aanmaken

Bron: Sportvisserijnederland.

[youtube]kxxGM78pIP0[/youtube]
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron