Goedkope karper materialen rechtstreeks uit China

Informatie over karpermaterialen, ervaringen delen enz.

Re: Goedkope karper materialen rechtstreeks uit China

Berichtdoor CarpTracker » 14 Nov 2014, 15:09

Douane invoerrechten China en andere landen buiten de EU:
Wat als ik producten importeer uit China of elk ander willekeurig land buiten de EU ?
De belangrijkste regel:
Pakketjes met een waarde tot 22 euro mogen vrij ingevoerd worden, zonder douanerechten en omzetbelasting.
Voor pakketjes boven de 22 euro moet je betalen. Je hebt hier 2 gevallen:
1.Pakketjes met een waarde tussen de 22 en 150 euro. Hier moet je omzetbelasting over betalen.
In de meeste gevallen is dit 21%.
2.Pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro. Hier betaal je zowel douanerechten als omzet-
belasting voor.
Je betaald eventueel verschuldigde douanekosten, omzetbelasting aan de deur, aan de bezorger.
Pakketjes verzonden met EMS, DHL, UPS, USPS en Fedex kunnen vrijwel altijd rekenen op extra kosten
aan de grens. De kans dat je moet betalen is een stuk kleiner bij het gebruik van Hong Kong Post, China
Post, Singapore Post of andere luchtpost dienstverleners

De meeste producten die hier in de hengelsportschappen liggen komen uit China. Kost daar allemaal
geen drol.. De stukprijs van een swivel die ze hier per 10 in een zakje verkopen gaat zo tientallen
keren over de kop. Kosten daar een paar tienden van een Cent per stuk als je ze bij de fabrikant besteld
maar dan gaat het over minimale bestellingen van kilo's.

Honderd swivels leveren ze je bij Banggood voor € 2,79 af aan de voordeur. Voor hetzelfde aantal
betaal je hier vlot 20 tot 40 euro voor al naar gelang welk merk er op de verpakking gedrukt staat.
Exclusief verzendkosten....

swivels.jpg
swivels.jpg (19.2 KiB) 3406 keer bekeken


swivels-china.jpg
swivels-china.jpg (21.25 KiB) 3405 keer bekeken

Material: Stainless steel - Quantity: 100 stuks - Lengte: 1.2 cm
Swivels made of high quality materials and guaranteed by strict inspection and production.
Free shipping To Netherlands via Standard Shipping, 7-25 business days
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Goedkope karper materialen rechtstreeks uit China

Berichtdoor BartT » 14 Nov 2014, 15:26

Op een lijn zou ik niet op deze manier willen bezuinigen. Een lijn moet je echt in je handen gehad hebben, 35 eu voor troep is nog steeds te duur!
Pietje Vogel heeft een paar goedkope braids. Dwz 80eu voor 1000m kwaliteitslijn. Zeker niet de beste braid die verkrijgbaar is, maar voor het geld duidelijk de moeite waard.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Goedkope karper materialen rechtstreeks uit China

Berichtdoor CarpTracker » 15 Nov 2014, 02:57

Heb je helemaal gelijk aan, elke cent is teveel als je troep koopt. Maar 80 euro, en dan ligt het ook nog in
de categorie prijsgunstige gevlochten lijnen, is geen kattenpis. Geen haar op mijn hoofd (zijn er al weinig)
die daar ook maar een moment over zou nadenken.

Nu gebruik ik sowieso geen gevlochten lijnen. Het kan (verkeerd gebruik) een moordwapen voor je vingers,
vis en de ogen van de hengel zijn. Als het helemaal niet anders zou kunnen zoals sommigen beweren dan zou
ik het toch zelf wel even proefondervindelijk willen vastellen of deze, in Japan geproduceerde gevlochten
Poseidon lijn of andere uit China aangeboden goedkope gevlochten lijnen nu crap zijn of niet. Het verschil
in prijs is me daarvoor té groot !
Ander merkje erop, een of andere fantasynaam gedrukt op een mooie sticker en voor hetzelfde klosje
braid zou hier in de winkel ook zomaar €80,- of meer betaald kunnen worden. Als je namelijk voor €1000,-
bij dit bedrijf besteld kun je je eigen merknaam doorgeven en word dit product daarvan voorzien.
"Up to the moon" exclusief braid bijvoorbeeld ::))

Een gokje waard ? Voor rond de €20,- krijg je 1kilometer braid aan de deur bezorgt, rechtstreeks uit China.

gevlochten-lijn-braid.jpg
Gevlochten lijn van Dyneema vezel SK75 gemaakt door DSM
gevlochten-lijn-braid.jpg (29.96 KiB) 3358 keer bekeken

Poseidon, 1000m extreem sterke pe dyneema gevlochten vislijn verkrijgbaar in diverse kleuren en
treksterktes van 8,10,20,30,40,50,60 en 80 pond. Prijs: €20,10
Gratis Verzending naar Nederland via China Post Air Mail.

Enkele Cheap Chinese Braid - vislijn reviews:
Goedkope China gevlochten lijn reviews
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Goedkope karper materialen rechtstreeks uit China

Berichtdoor BartT » 15 Nov 2014, 08:50

Gedeeltelijk ga ik mee in je verhaal, maar een gokje van 35 dollar vind ik nog steeds niks. Weet wel dat op roofvisfora mensen meer ervaring hebben met verschillende gevlochten lijnen en dat ze je daar dus ook van een review kunnen voorzien. Daar heb je dan wat aan. klein materiaal zou ik ook wel uit China willen bestellen, maar ook hier zou ik toch graag eerst ervaringen van anderen willen hebben. Maar ook genoeg zaken zou ik niet zomaar kopen. Haken bijvoorbeeld, weet dat ik met Solar haken de hoofdprijs betaal, maar weet ook dat ik met een van de scherpste haken op de markt vis. Aangezien (meestal)ik niet om het uur een beet hoef te verwachten, wil ik op essentiele onderdelen niet aan kwaliteit en efficientie inboeten.
Dan bespaar ik liever op aas, door dat zelf te maken. Op jaarbasis en met de door mij gebruikte hoeveelheden maakt dat pas echt het verschil.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Goedkope karper materialen rechtstreeks uit China

Berichtdoor Daaf » 15 Nov 2014, 12:39

Met gevlochten lijn zou ik idd de gok niet nemen, daar zit te veel kwaliteitsverschil in en het is een investering voor vele jaren, in tegenstelling tot nylon.
Wartels en dergelijke, waarom niet als je er veel gebruikt?
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts


Terug naar Karper materialen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten