How to do!

Informatie over karpermaterialen, ervaringen delen enz.

How to do!

Berichtdoor Michael » 11 Dec 2013, 13:10

Misschien een mooi idee om een topic te openen voor de beginnende karpervisser. :-)

In dit topic kan je eventueel een basic aan de beginnende karpervisser geven zoals tips en trucs via
foto's of film.
Je kan dan denken aan om te laten zien hoe je je tent opzet en wat voor jou het beste werkt ook is onderhoud van de vis spullen ook altijd goed om te laten zien hoe jij dat doet zoals onderhoud van je voerboot, molen, piepers, tent en alle ander vis materialen.
Het maken van boilies of ander karper aas ik begrijp wel dat je niet alles prijs hoeft te geven maar een goede basic
voor de beginnende karpervisser is nooit weg een goed begin is het halve werk. :good:
Ook is bijvoorbeeld goed om te laten zien hoe je het beste op jouw manier een karper onthaakt of hoe je de karper
geneest van een wond.
Ook kan je laten zien hoe je een degelijke partical mix presenteert op verre afstanden of hoe je PVA het beste kan gebruiken.
Zelf denk ik dat hier genoeg vraag naar is en om de beginnende karpervisser een hoop te besparen kun je hier tips en trucs plaatsen die je zelf uit eigen ervaring hebt opgedaan. -)muziek

Zelf wil ik graag dit filmpje hier plaatsen om te laten zien hoe twee verschillende basic onderlijntjes maakt.

Stap
1 een lengte onderlijn afknippen die jou aanstaat BV 30 a 35 cm.
2 een lus maken
3 de andere kant van de lijn door de achterkant van het haakoog halen
4 zorgen dat de lengte van de hair lang genoeg is beter te lang dan te kort want als je eenmaal de onderlijn klaar heb
en de hair is te lang dan kan je altijd een knoopje in de hair leggen en de hair zal hierdoor van lengte afnemen.
5 als je de lengte heb bepaald wat je wilt hebben ga je de knotless knot leggen dat houd in dat je de lijn acht keer
om de steel van de haak doet let op dat je wel aan de goede kant van de haak zit en dat is in de bocht van de haakoog en niet waar de haak een opening heeft.
6 als je de knotless knoot heb gelegd trek er dan aan om hemzodat hij een beetje op spanning komt.
7 nou kun je je lengte bepalen van je onderlijn bv 20 a 25 cm en maak je nog een lus
8 een sleeve over je boilie naald schuiven en haak de lus aan de naald en schuif de sleev erover heen de sleev is voor
het inwerpen zodat het niet in de koop gaat en dat het van je lood afstaat tijdens het werpen.
9 zoals in het filmpje kan zien zijn er verschillende wartels wat je kan gebruiken ik heb er twee van gebruikt een daarvan is een wartel met haak en de andere is een gewone wartel.
die met het haakje aan de wartel kan bv aan de hoofdlijn blijven zitten en kan je snel wisselen van onderlijn best gemakkelijk.De gewone wartel is iets goedkoper maar net zo goed daarbij doe je de lus door een van de oogjes van de wartel en haal je de haak door de lus en trek je hem aan.
10 wat ik niet heb laten zien is dat je de boilie met een stoppertje vast hoort te zetten zie volgende film
11 nu heb je een basic onderlijntje die ook nog te veranderen is naar een pop up onderlijn door middel een bv Fox
loodje zo over je onderlijn kan schuiven het voordeel van de Fox loodjes is dat je ze weer kan gebruiken en dat je onderlijn niet beschadigd dat heb je wel snel als je knijploodjes gebruikt gebruik je die wel ivm de kosten dan moet
je zeker niet het knijploodje te strak op je onderlijn knijpen maar vast is vast.

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geinformeerd om zelf basic onderlijntjes te kunnen maken IPV kant en klare te kopen zelf maken is goedkoper.
Dit filmpje is met de oude camera van mij gemaakt zodra ik een nieuwe heb maak ik een nieuw en nog duidelijke film

Laatst gewijzigd door Michael op 11 Dec 2013, 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Michael
 
Status: Offline
Berichten: 1259
Afbeeldingen: 43
Geregistreerd: 17 Okt 2010, 19:52
Thanks: 4
Thanked: 22 keer in 22 posts

De volgende leden willen Michael bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Re: How to do!

Berichtdoor CarpTracker » 11 Dec 2013, 13:45

Dat heb je mooi gedaan Michael !
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: How to do!

Berichtdoor Michael » 11 Dec 2013, 14:29

Dacht ik ook. :-)
Het begin is er nu maar kijken of er leden zijn die er een aantal basic dingen op zullen plaatsen het mooiste
en gemakkelijkst om te leren is toch met foto's en filmopname maar ja een goed verhaal kan ook.

Het zou wel mooi zijn als je de how to do topic standaard onder bijvoorbeeld de karper matrialen plaats om zo het forum
misschien iets uit te bereiden als jij denkt dat er genoeg animo voor is.

:-)
Op het droge vang je sowieso niks.
Gebruikers-avatar
Michael
 
Status: Offline
Berichten: 1259
Afbeeldingen: 43
Geregistreerd: 17 Okt 2010, 19:52
Thanks: 4
Thanked: 22 keer in 22 posts

Re: How to do!

Berichtdoor marcello » 11 Dec 2013, 16:21

Goeie idee voor beginners :good:
Random avatar
marcello
 
Status: Offline
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 Aug 2011, 21:25
Thanks: 2
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: How to do!

Berichtdoor Lesley » 11 Dec 2013, 21:15

Zeker leuk idee. Ik zal proberen om ook eens wat te posten in dit topic.

Gr.
Gebruikers-avatar
Lesley
 
Status: Offline
Berichten: 403
Geregistreerd: 05 Jan 2011, 13:11
Thanks: 4
Thanked: 12 keer in 9 posts

Re: How to do!

Berichtdoor Michael » 11 Dec 2013, 23:00

:-)
Op het droge vang je sowieso niks.
Gebruikers-avatar
Michael
 
Status: Offline
Berichten: 1259
Afbeeldingen: 43
Geregistreerd: 17 Okt 2010, 19:52
Thanks: 4
Thanked: 22 keer in 22 posts

Re: How to do!

Berichtdoor MarkBeernink » 12 Dec 2013, 08:20

idd leuke topic Michael!!
zal ook eens proberen hier een leuk idee te posten.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: How to do!

Berichtdoor Richard » 12 Dec 2013, 09:47

Nice Michael!
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: How to do!

Berichtdoor MarkBeernink » 12 Dec 2013, 11:22

Aanvulling op je stuk Michael.

Om de juiste lengte van je hair te bepalen kan je het beste je aas reeds op de hair monteren zodat je exact de juiste lengte van de hair hebt je kan vervolgens je Knotless knot gebruiken.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: How to do!

Berichtdoor Michael » 12 Dec 2013, 12:29

Voor de exacte lengte doe ik dat ondermeer dit is maar een
basic onderlijn en als de hair te lang is knoop ik meestal een
knoopje in daardoor word hij ook korter
Op het droge vang je sowieso niks.
Gebruikers-avatar
Michael
 
Status: Offline
Berichten: 1259
Afbeeldingen: 43
Geregistreerd: 17 Okt 2010, 19:52
Thanks: 4
Thanked: 22 keer in 22 posts

Re: How to do!

Berichtdoor Lesley » 12 Dec 2013, 23:56

Daarbij zijn extenda stops ook een must in mijn visserij. Hiermee verleng je de hair moeiteloos bij groter aas.

Afbeelding

Gr.
Gebruikers-avatar
Lesley
 
Status: Offline
Berichten: 403
Geregistreerd: 05 Jan 2011, 13:11
Thanks: 4
Thanked: 12 keer in 9 posts

Re: How to do!

Berichtdoor Michael » 13 Dec 2013, 00:05

Dat zijn mooie stoppertjes ook omdat je altijd goed zit met de verschillende lengtes.
Op het droge vang je sowieso niks.
Gebruikers-avatar
Michael
 
Status: Offline
Berichten: 1259
Afbeeldingen: 43
Geregistreerd: 17 Okt 2010, 19:52
Thanks: 4
Thanked: 22 keer in 22 posts

Volgende

Terug naar Karper materialen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron