ik heb liever een goede voerbootboot zonder service
bijkomend voordeel is dat je het zelf zo gek kan maken als je zelf wilt
hier word uitgebreid omschreven hoe je BV een voerboot kan bouwen ;
ik heb bij mij huidige boot de drijvers groter gemaakt enkel ben ik niet tevreden over de wendbaarheid en snelheid
daarbij komt dat hij dus erg lomp is in vervoer
ik ga denk ik een romp bij berns kopen en het hele zooitje daarin bouwen
http://www.bernsvoerboten.nl/Webwinkel- ... Casco.html
ook een redelijke die erg stabiel is omdat hij breder is dan 'normale' voerboten
ook al is het dan een kant en klare casco je zult er zelf nog heel wat aan moeten doen voor je kan varen
veel goedkopere voerboten hebben ook een zender en ontvanger op 27Mhz dit betekend dat als je op een siervijvertje of iets zit en er komt iemand met een afstandsbestuurbaar auto'tje deze op je boot kan storen met alle gevolgens van dien
ik heb mijn spul 'geupgrade' naar 2.4 Ghz deze link je met elkaar en je hebt geen domme antenne meer op de boot
ontvangst is getest tot 1500 meter hierna was hij zelfs met verrekijker niet meer te zien
je kan er voor kiezen om een dieptemeter op je boot te bouwen , ikzelf kan geen reden bedenken waarom je dat niet zou willen
voor de mensen die een klein budget hebben ;
http://www.easy-deals.nl/Fishfinder,%20 ... ischfinder
deze heeft een ontvangst tot zon 30 - 40 meter maar dit is weer erg simpel te vergroten tot 250 meter
andere antenne op het eitje en ontvanger en hup gaan met die banaan
ok die op het eitje is wel wat werk maar dan heb je ook wat probeer maar een draadloze zender en ontvanger voor 100 euro te bemachtigen

nu zijn er nog een aantal jongens bezig om een onderwatercamera op de voerboot te bouwen (waarom ?? omdat het kan!!)ooit weleens de twijvel gehad of je wel moest voeren of de stek wel leeggegeten was nu kan je het zien (mits de juiste condities natuurlijk op erg troebel water zie je nog niks) maar dit is nog in ontwikkeling tuurlijk kan je het als optie op sommige boten al kopen maar ons doel is om het toch een beetje budget gebonden te houden
zo en nu hou ik even op als er vragen zijn dan hoor ik dat wel