Even een offtopic bericht in Karperproat. Dat mag/kan ook.
Gisteravond had ik (zoals altijd) tijdens het vissen radio 1 erop staan waar 's nachts vaak leuke
praatprogrammas zijn waar je ook kunt inbellen. Het sleurt je de steeds vaker voorkomende
pieploze nachten door. Het thema dit keer was wat voor jouw de geniale persoon is die tevens
grenst aan waanzinnigheid. Vincent van Gogh, Einstein en nog meer van die grootheden passeerden
de revue. Voor mij was meteen duidelijk wat voor mij de geniale persoon is die tevens grenste aan
waanzinnigheid. Inbellen had geen zin want ik denk dat er maar weinigen zijn die hem kennen.
Misschien Dimitri omdat hij motor fanaat is.
Korte uitleg:
Jaarlijks word er op The Isle of Man (Verenigd Koninkrijk) de motor TT gehouden. Een van de weinige
overgeblevenen op een echt straat circuit. Sinds de eerste Race in 1907 zijn er 231 doden gevallen en
heeft vaak ter discussie gestaan. Het eiland rond, door dorpen en bossen met gemiddelde snelheden
tot 211KM/h. De coureurs die zo'n bike besturen zijn geniaal en tegelijkertijd waanzinnig. En volgens
mij moeten ze kloten hebben zo groot als tennisballen.....
Jeffrey Davis was tot 2003 recordhouder met de snelste ronde. Het jaar daarop heeft hij zijn leven daar
gelaten op het circuit, het kon niet uitblijven. Dat was voor mij die persoon.
Rijd U even een rondje mee zou ik zeggen, het eiland rond duurt slechts 18 minuten
Vergeet niet op fullscreen te schakelen en het geluid aan te zetten... de snelheidsmeteronder in beeld
geeft Mijlen aan die soms de 175 Mp/h aantikt.