tips riviervissen graag hier

Karpervissen op kanalen rivieren, meren en plassen.

tips riviervissen graag hier

Berichtdoor alwin42 » 10 Mei 2015, 08:07

Sinds kort vis ik op de ijssel. Ik heb nooit eerder op een rivier op karper gevist, dus kan alle tips gebruiken. Op dit moment vis ik in een grote kribbe, in de stroomnaad, met vastlood systeem. Laatste keer ben ik vaak vast komen te liggen, ook een karper hierdoor verspeeld. Is het beter om op de zandplaat te liggen? Is vastlood wel het beste systeem voor de rivier? Alle tips zijn welkom.
Random avatar
alwin42
 
Status: Offline
Berichten: 47
Geregistreerd: 19 Apr 2015, 13:50
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: tips riviervissen graag hier

Berichtdoor bartchampion88 » 10 Mei 2015, 17:36



Hier staat wel wat handige info
Gebruikers-avatar
bartchampion88
 
Status: Offline
Berichten: 198
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 23 Feb 2011, 15:19
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 4
Thanked: 18 keer in 17 posts
Voornaam: Bart

De volgende leden willen bartchampion88 bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Re: tips riviervissen graag hier

Berichtdoor alwin42 » 12 Mei 2015, 11:54

Heb ik wel wat aan, thx.
Heb inmiddels met een rivierkarpervisser gesproken die me wat tips heeft gegeven. Ik moet blijkbaar wat sterker materiaal aanschaffen. 50 mm nylon en coated onderlijn vanwege de overvloed aan stenen. Beste stekken zijn rand kribbe waar het de diepte ingaat, op de rand dus. Verder blijven alle verdere tips welkom.
Random avatar
alwin42
 
Status: Offline
Berichten: 47
Geregistreerd: 19 Apr 2015, 13:50
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: tips riviervissen graag hier

Berichtdoor BartT » 12 Mei 2015, 21:12

Voor de rivier gebruik ik een goedkope 50/100e nijlon lijn, waarmee ik de molen vol spoel, geen voorslag dus. Controlleer deze wel regelmatig op beschadigingen.
Als je een bootje ter beschikking hebt kun je denken aan een drop off systeem met stenen. Hierdoor zul je de vis in de beginfase van de dril een stuk sneller omhoog krijgen.
Verder is riviervissen niet echt moeilijk. Taluudjes en gaten opzoeken en in het begin zou ik me wat meer richten op verschillende stekken, waardoor je wat meer feeling met het water krijgt. Simpele onderlijnen, met sterke haken(zorg dat ze scherp blijven!) simpele boilies(maar wel veel). Particles gebruik ik zelf minder omdat ze teveel witvis aantrekken. In sommige perioden kunnen tijgers wel wat leuks doen.
Riviervissen is vooral doorzetten, en genieten van de omgeving en elke karper die je vangt!
Laatst gewijzigd door BartT op 15 Aug 2015, 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: tips riviervissen graag hier

Berichtdoor alwin42 » 13 Mei 2015, 12:29

Thx, goeie tips.
Random avatar
alwin42
 
Status: Offline
Berichten: 47
Geregistreerd: 19 Apr 2015, 13:50
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: tips riviervissen graag hier

Berichtdoor beekie77 » 15 Aug 2015, 09:44

Zelf nu ook ongeveer 35 vis uren aan de ijssel gemaakt afgelopen week. spijtig genoeg geen karper. wel een paar (grote) slijmjurken binnengehaald. Maar daar zitten we niet voor. we visten als duo, maar alle aanbeten kwamen toch op 15mm en 20mm boilies, in combinatie met een pop-up. (snowman).

verschillend aas waarmee we vistten --> 20mm tiger, 20mm strawberry, 15mm blue forest +popup
2x wel een run met (99% zeker, niet aan opp. gekregen) karper, maar jammer genoeg niet mogen vangen. op de 15mm blue forest popup
Random avatar
beekie77
 
Status: Offline
Berichten: 2
Geregistreerd: 12 Aug 2015, 10:42
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post


Terug naar Vijvers, meren, plassen, rivieren en kanalen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron