Aa strang

Karpervissen op kanalen rivieren, meren en plassen.

Aa strang

Berichtdoor Carpe diem » 14 Apr 2014, 10:26

Hallo,

Dit voorjaar wil ik graag aan de slag op dit water. Is er iemand die meer weet over het bestand, de witvis activiteiten, stroming, sluis activiteit, etc, etc, En dit ook wil delen...? Evt. In een privé bericht? Alvast bedankt!

Mvg CD
Random avatar
Carpe diem
 
Status: Offline
Berichten: 17
Geregistreerd: 09 Nov 2013, 03:30
Thanks: 1
Thanked: 0 keer in 0 post
Voornaam: Roy

Re: Aa strang

Berichtdoor CarpTracker » 14 Apr 2014, 13:32

Ik had nog nooit van AA strang gehoord. Heb er even op gezocht. Lijkt me een mooi karperwater.

De Aa-strang is een Duits-Nederlandse rivier.
De Aa-strang, die in Duitsland de Bocholter Aa wordt genoemd, wordt in de omgeving van Velen gevormd door het samengaan van de beken: Thesingbach, Weißer Vennbach en Schwarzer Bach. De rivier loopt via Borken en Rhede naar Bocholt en vandaar verder westwaarts. Ten westen van Dinxperlo vormt de rivier de grens tussen Duitsland en Nederland. Via Voorst bereikt de rivier de Oude IJssel en mondt ten oosten van Ulft daarin uit
.

Afbeelding
Aa Strang tussen Bocholt en Suderwick. Stroomt door Duitsland en Nederland naar de Oude IJssel bij Ulft.
Toch even opgezocht waar dat woord Strang vandaan kwam. Wist ik niet, nu wel ;)

Strang (watergang)
Een strang of hank is een nevengeul van een rivier binnen een uiterwaard. Strangen komen voor langs de Rijn-
en de Maastakken in Nederland en langs de Nederrijn in Duitsland. Ze spelen een gunstige rol ten dienste van
het waterbergend vermogen bij hoog water. Het zijn veelal half-dichtgeslibde restanten van de rivier die vroeger
met enige regelmaat zijn loop verlegde. De meeste strangen waren in de middeleeuwen hoofdgeulen van de rivier.

Bron: Wikipedia
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Vijvers, meren, plassen, rivieren en kanalen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten