Stekken

Karpervissen op kanalen rivieren, meren en plassen.

Re: Stekken

Berichtdoor Richard » 15 Jan 2010, 12:21

Nachtvissen mag op het rutbeek niet,,en de plekken,,gewoon wat proberen en of een keer een avond gaan observeren.
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Stekken

Berichtdoor BartT » 19 Jan 2010, 20:05

Min ervaringen op het rutbeek:
met mais vang je de aantallen, weet niet of het nog steeds zo makkelijk gaat, maar vooral in de zomer kun je er soms werkelijk erg grote aantallen vangen: vooral omdat de vis zich aan de oppervlakte duidelijk kenbaar maakt.
wat betreft de grote jongens kan ik maar weinig zeggen heb er een tiental twintigponders gevangen en ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat ik er enkele honderden van 5 tot 18 pond heb gevangen(en die vechten echt lekker op een 2 ponds hengel!).
Ik viste dus meestal met mais.
Afgelopen jaren weinig gevist en als ik erdan viste meestal met boilies. Dat waren meestal sessies van een paar uur en ik blankte dan ook wel eens(50/50). Als ik wat ving op boilies waren het ook altijd vissen van boven de 20p.
Kan me niet voorstellen dat er geen vissen van 30p zwemmen, alleen het bestand is heel groot.
Zoals ik al eerder vermelde is het een water om even lekker bij te komen, en te genieten van een lekkere dril. Vooral voor de diehard kanaalvissers is het wel gezond om na een aantal blanks weer even wat te vangen(mijn mening).
Het water kent de laatste jaren jammer genoeg veel last van wier dit en het gegeven dat er veel plateau's op afstand zijn maakt het gebruik van een bootje eigenlijk onmisbaar. Ik heb voor zulke situaties een achilles 230 bootje gekocht, maar eentje van de bart smit is ook al voldoende(gaat alleen nogal eens lek).
Vios controlleert er behoorlijk, dus nachtvissen is voor mij geen optie. De riet kanten helpen wel, maar daar liggen niet mijn favoriete stekken. Tevens trekt dat riet ook bepaalde mannetjes aan die ik liever mijd.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Stekken

Berichtdoor desnys » 20 Jan 2010, 16:54

Hey ok ik ga er eens kijken en effe een dagje vissen een paar vissen vangen is zowieso altijd leuk :D
neem aan dat je er ook maar met 2 hengels mag zitten ???

groetjes desny
The only good system is a soundsystem :D
Random avatar
desnys
 
Status: Offline
Berichten: 13
Geregistreerd: 10 Jan 2010, 22:23
Woonplaats: enschede
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Vorige

Terug naar Vijvers, meren, plassen, rivieren en kanalen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten