Nachtvissen Rientjes..

Karpervissen op kanalen rivieren, meren en plassen.

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor BasG » 10 Jan 2013, 11:20

Dit las ik gister toevallig ook op de site van Ons Genoegen.
Mij boeit het niet zo. Ons genoegen ben ik lid van omdat ik een vergunning nodig ben.
Rientjes wil ik toch niet op aansluiten.
Gebruikers-avatar
BasG
 
Status: Offline
Berichten: 333
Geregistreerd: 18 Mrt 2012, 18:43
Woonplaats: Twente
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Bas

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor MarkBeernink » 10 Jan 2013, 11:55

Heb er nog nooit gevist maar als ik al zou gaan dan doe ik het wel overdag. Ga niet nog eens een extra vergunning aanschaffen.
Maar zou deze vergunning echt maar 2.50 kosten, dat vind ik nl. wel erg weinig!
Mag aannemen dat het een soort van roulatie-systeem gaat worden. Zal toch niet zo zijn de dezelfde personen telkens een vergunning kunnen krijgen...

Maar goed we zullen het blijven volgen ben wel benieuwd :)
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor mike.l » 10 Jan 2013, 12:48

Nu wel in de juiste topic.
Ik ben lid van Vislust en mag ook vissen in de wateren van Ons Genoegen, kom ik dan ook in aanmerking voor zo'n nachtpas ?
Of viel Rientjes buiten de overeenkomst ?
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor BasG » 10 Jan 2013, 13:50

Dat is niet helemaal waar Remko:

http://hsvonsgenoegen.net/images/HSV/ar ... entjes.pdf

Daar staat in:

4. Om deze vergunning te kunnen aanvragen dien je lid te zijn van HSV Ons Genoegen te Hengelo, Vislust te Almelo of OHV te Oldenzaal.

Dus VIOS kan zich ook weer aansluiten (lol)
Gebruikers-avatar
BasG
 
Status: Offline
Berichten: 333
Geregistreerd: 18 Mrt 2012, 18:43
Woonplaats: Twente
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Bas

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor bartchampion88 » 10 Jan 2013, 13:52

Remco je hebt deels gelijk maar volgens mij komen de mensen die lid zijn van vislust nu ook in aanmerking voor Rientjes. In het aanvraag formulier staat namelijk gevraagd van welke hengelsportvereniging je lid bent. Ook de mensen van uit Oldenzaal komen er voor in aanmerking.

Lid van hengelsportvereniging (Ons Genoegen, Vislust of OHV):
Gebruikers-avatar
bartchampion88
 
Status: Offline
Berichten: 198
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 23 Feb 2011, 15:19
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 4
Thanked: 18 keer in 17 posts
Voornaam: Bart

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor bartchampion88 » 10 Jan 2013, 13:52

Bas je bent me voor ;)
Gebruikers-avatar
bartchampion88
 
Status: Offline
Berichten: 198
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 23 Feb 2011, 15:19
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 4
Thanked: 18 keer in 17 posts
Voornaam: Bart

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor Teunis1356 » 10 Jan 2013, 17:29

Ik vindt het ook wel een beetje een zielige vertoning aan het worden zo langzamerhand. Hoe kun je iemand nu verplichten om te helpen met opruimen. Anders kom je de eerste 5 jaar niet in aanmerking voor een nachtvisvergunning. Ik vindt dat dit echt niet kan. Je kunt iemand wel vragen of hij mee wil helpen, maar als die dat dan niet wil, dan is dat maar zo. Daar kan geen sanctie op staan! :(

Over de €2,50 voor de kosten breek ik me de nek niet. Een pakje haakjes is duurder. Als je daar over begint te zeuren, dan moet je volgens mij een naar de dokter. :roll:
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor CarpTracker » 10 Jan 2013, 17:41

@Teunis: Denk je nou echt dat dit bij die €2,50 gaat blijven? Het gaat om het principe.
Wel administratiekosten vragen uitgevoerd door vrijwilligers? Papier en andere gemaakte onkosten zouden
onder de normale uitgaven van de HSV moeten vallen. Daar betalen we al voor. Komen ze daar niet mee
uit dan verhogen ze het lidmaatschap maar. Dan betaald iedereen mee en niet elke keer die karpervissers.
Wij betalen met ons lidmaatschap ook mee aan de witvis wedstrijden en (wit)visstandbeheer enz....
Voorbeeld: Er is zowat geen HSV hier in de buurt die een karperwedstrijd organiseert. Witviswedstrijden te
over en daar betalen wij als karpervisser ook allemaal aan mee...
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor Teunis1356 » 10 Jan 2013, 18:28

@Harry: Dat is voor een groot deel onze eigen schuld. Karpervissers zijn (over het algemeen) mensen die hun visserij individueel beleven. Daardoor hebben wij (over het algemeen) ook niet de neiging om in allerlei besturen en commissies te gaan zitten. Dat is op zichzelf prima. Ik ben er ook zo een! Maar dan klagen dat je belangen niet (op een naar jouw mening) juiste wijze vertegenwoordigd worden. Vindt ik een beetje goedkoop. Dan moeten we ons maar beter organiseren. De witvissers hebben dat wel goed begrepen. Ik val hier niemand aan. Ik vindt ook dat die extra vergunningen en flauwe regeltjes de pan uit rijzen! Maar ik ben zelf net zo erg schuldig als de meesten van ons. Dus als je wilt dat de belangen van karpervissers beter behartigd worden op verenigings/lokaal en/of regionaal terrein, dan moet je er zelf in duiken en in een commissie en/of bestuur gaan zitten. Anders verandert er niets. Dan gaan de witvissers voor in de verenigingen en zijn wij er alleen om de kas te spekken.
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor mike.l » 10 Jan 2013, 19:40

Ik ben ( noodgedwongen ) lid van 6 Hengelsportverenigingen ( ik vis in Oost en West ), omdat ik op hun wateren wil vissen.

Aan vergunningen ben ik per jaar incl. 3e hengel/nachtvispas + extra nachtvispas dus ca. euro 185 kwijt, maar dan kan ik een jaar lang op heeeel veel plaatsen vissen, voor een weekje betaalwater ben je al gauw het dubbele kwijt.

Voor een van deze betaal ik dus Euro 15 extra voor een nachtvispas, waarvan er maar 20 worden uitgegeven.
Er komt pas weer een plaats vrij als iemand zijn nachtvispas inleverd ( er is dus een wachtlijst ), ook wordt er van je verwacht dat je een keer per jaar helpt met onderhoud van de plas, zoals snoeien en repareren van flonders etc. of helpen bij jeugd evenementen.

Ik persoonlijk heb daar niet zo een problemen mee, het aantal Karpervissers blijft beperkt en omdat je met een klein groepje bent die elkaar redelijk goed kennen, kan je afspraken maken over stekken en voercampagnes etc.
De sociale controle op deze plas is groot, waardoor het er altijd schoon en veilig is, en er zeer weinig clandestien gevist wordt.
Die extra paar knaken heb ik daar wel voor over.
Ik denk dat dit in de (nabije) toekomst door meer HSV's gedaan zal worden.
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor BasG » 10 Jan 2013, 19:59

Ik weet dat er voor witvissers en 60+ oid ook het een en ander georganiseerd wordt bij Ons Genoegen. Bv viswedstrijden en uitjes. Zitten daar dan ook extra kosten aan verbonden? Of komt dat dan wel uit een algemene pot? En vanuit de karpergroep is volgens mij ook een uitje geweest naar DLD. Maar goed, als men zich inzet voor een vereniging heb ik er geen problemen mee dat daar ook een keer een extratje tegenover staat.

En ach aan de andere kant, ik kan me er niet druk om maken. Ons Genoegen ben ik puur lid van voor de vergunning. Mooie wateren zijn er in Hengelo toch niet echt. En als de controle goed is en men zorgt dat de boel onderhouden wordt en schoon blijft. Laat ze maar lekker hun gang gaan.
Gebruikers-avatar
BasG
 
Status: Offline
Berichten: 333
Geregistreerd: 18 Mrt 2012, 18:43
Woonplaats: Twente
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Bas

Re: Nachtvissen Rientjes..

Berichtdoor CarpTracker » 10 Jan 2013, 21:01

Teunis
We kunnen niet met zijn allen in een bestuur zitten, zijn daar ook niet allemaal capabel voor en daarom
vind ik het persoonlijk helemaal geen probleem om hier of elders "goedkoop vanaf de zijlijn" te roepen.
Een goed bestuurder wil weten wat er speelt onder de leden/community en daarvan komen er ook hier op dit
platform bosjes eventjes meelezen. Ja knikkers en meelopers zijn er voldoende denk ik. De boodschap komt
wel over, het is aan hun wat ze er mee doen!

Gelukkig roepen we niet allemaal wat kan mij dat tientje schelen want dan word dat tientje gauw een geeltje enz....
;)
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Volgende

Terug naar Vijvers, meren, plassen, rivieren en kanalen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron