Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Karpervissen op kanalen rivieren, meren en plassen.

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor BasG » 31 Okt 2012, 11:52

Ik ben benieuwd naar de eerste foto's van SKP'ers gevangen op het grasbroek.
Ik ben er nog meer benieuwd naar welke klootviolen dat hebben geflikt. Ophangen aan de hoogste boom.
En zsm de vispas afnemen en als ze lid zijn van de KSN, ze d'r uit trappen.
Daarbij direct zorgen dat ze hier in de omgeving niet meer lid kunnen worden van een hengelsport vereniging.
Gebruikers-avatar
BasG
 
Status: Offline
Berichten: 333
Geregistreerd: 18 Mrt 2012, 18:43
Woonplaats: Twente
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Bas

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor nuver » 31 Okt 2012, 13:21

Blijft volgens mij wel heling als die vissen daar zwemmen en dus ook strafrechtelijk te vervolgen de beste man moet zorg dragen dat het onmogelijk is om daar die vissen uit te zetten mocht dit waar zijn
Random avatar
nuver
 
Status: Offline
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 Sep 2012, 21:36
Thanks: 3
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor CarpTracker » 31 Okt 2012, 17:14

Voor diegenen die het Grasbroek nog niet kennen even een foto erbij. Het ligt vlak langs het Twentekanaal
en is een betaalwater:

Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor Louis » 31 Okt 2012, 20:04

Kan me niet voorstellen dat er medevissers zijn die dit flikken. Dan moeten ze wel een heel dik bord voor hun kop hebben wetende dat de vissen vooral door karpervissers uit de regio betaald zijn! Hebben we het eindelijk voor elkaar dat er een paar karpers worden uitgezet op het tk heb je weer van die egotrippers die alleen maar aan zich zelf denken.
Mocht dit inderdaad waar zijn dan is een een kwestie van tijd voordat ie zijn mond voorbij praat en op zijn borst klopt vooral als ze het goed doen op het grasbroek.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor Daaf » 02 Nov 2012, 00:26

Hoewel ik er op zich geen problemen in zou zien om wat vissen mee te bestellen voor het Grasbroek of een ander water is dat dit jaar niet aan de orde.
Misschien dat ze met de regio Zwolle mee besteld zijn en dat daar de verwarring vandaan komt?

Wat de geruchten van verplaatste vissen betreft: geruchten kopen we niks voor. Kom met foto's dan kunnen we kijken of het inderdaad TK SKP vissen zijn of niet.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor martijn dikken » 03 Nov 2012, 22:36

zouden er ook al wat in het putje bij Goor zijn beland :x
Random avatar
martijn dikken
 
Status: Offline
Berichten: 232
Geregistreerd: 28 Feb 2011, 19:44
Thanks: 10
Thanked: 2 keer in 1 post

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor sandermiddelhuis » 04 Nov 2012, 17:05

dat hoop ik niet martijn. maar het zou goed mogelijk zijn die vent wie daar al die kanaal vissen heeft opgezet blijft daar maar mee door gaan sommigen leren het ook nooit af! grtn sander
:-)
Random avatar
sandermiddelhuis
 
Status: Offline
Berichten: 1557
Afbeeldingen: 12
Geregistreerd: 13 Feb 2010, 19:55
Woonplaats: achterhoek
Thanks: 10
Thanked: 32 keer in 31 posts

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor Jeroen damveld » 24 Mrt 2013, 16:56

Ja dat klopt volgens de geruchten,maar hoorde dat de helft van die gevangen vissen nu weer op een andere put zouden rond zwemmen,met name de grote karpers,erg jammer dat gezeul met die karpers.
gr jeroen.
Random avatar
Jeroen damveld
 
Status: Offline
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 Feb 2013, 20:31
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor Louis » 24 Mrt 2013, 17:38

Geruchten kun je weinig mee.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor Teunis1356 » 24 Mrt 2013, 18:41

nuver schreef:Blijft volgens mij wel heling als die vissen daar zwemmen en dus ook strafrechtelijk te vervolgen de beste man moet zorg dragen dat het onmogelijk is om daar die vissen uit te zetten mocht dit waar zijn

Jullie durven nog wel een paar stellingen aan jongens. Maar er zijn toch wel een paar praktische bezwaren/problemen.

Ik vind het illegaal overzetten van vis ook verwerpelijk, al is het maar vanwege het risico op besmetting van de bestanden.

Maar om dan om een touw en een boom te gaan roepen. Doe effe gewoon. Die persoon heeft je moeder of zuster niet aangerand hoor.

Juridisch eigenaarschap, is bijvoorbeeld zo'n ding waar je over struikelt. Van wie is die vis nu eigenlijk. Iedereen mag hem vangen. De politie ziet je al aankomen op het bureau. "Zozo meneer, dus ze hebben een vis van u gestolen. En nu verwacht u van de hermandad dat die er achter aan gaat, wie die onverlaat is geweest. We gaan er onmiddellijk met 10 man achteraan.

Ik zie het niet gebeuren. Het is frustrerend en dom, kortzichtig en nog meer van die dingen. Maar zolang er karper gevangen wordt, zal dit fenomeen zich ook doen gelden.

Dus om dan van heling te spreken? Ik zou zeggen; als je op het Grasbroek een vis vangt die tijdens een SKP elders is uitgezet. EN JE KUNT HET BEWIJZEN!!, begin een zaak tegen de eigenaar en kijk hoever je komt. Vraag de KSN of ze je dan willen steunen.

Maar hier gaan zitten gillen dat het erg is, lost niets op.

Zoals gezegd; Zolang er op karper is/wordt gevist, gebeuren deze zaken ook.

En meer wil ik er niet over kwijt ;)
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor Teunis1356 » 24 Mrt 2013, 21:33

Ben ik op zichzelf wel met je eens Remko. Het is ook wel ergerlijk dat zo'n oostblokker er een consumtievis van maakt of een ander handeltje er over opzet.

Maar ik heb na verschillende meldingen (over de laatste jaren) nog geen BOA of politieagent harder zien lopen om een karper te redden. Als je 's morgens om 07:00 belt dat ze bij Wiene met een bootje met netten etc.. het kanaal op gaan, en om 19:00 uur is er nog geen mens komen kijken. Dan geeft dat voor mij wel aan welke prioriteit dit in de samenleving heeft. Helemaal geen dus! En de verenigingscontroleurs hebben geen verbaliserende bevoegdheid. Je zou dan al een BOA of politieagent moeten kennen die zelf karpervisser is of een andere motivatie heeft om deze mensen aan te pakken, maar anders zie ik er niet veel in veranderen. En zoals je zelf ook al zegt; Terug plaatsing van een betreffende vis wil je ook niet ivm het risico van besmetting.
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Karperuitzettingen btw Het Grasbroek

Berichtdoor Jeroen damveld » 24 Mrt 2013, 21:47

Klopt helemaal wat je zegt teunis,heb verschillende meldingen gemaakt bij verschillende boa,s als er stront aan de knikker was,en niet kwamen opdagen.Ik denk dat ze gewoon bang zijn voor die oostblokkers om ze er over aan te spreken :(
gr jeroen
Random avatar
Jeroen damveld
 
Status: Offline
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 Feb 2013, 20:31
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

VorigeVolgende

Terug naar Vijvers, meren, plassen, rivieren en kanalen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten